0

اهمیت متاورس در اکوسیستم واقعیت مجازی

اهمیت متاورس در اکوسیستم واقعیت مجازی
بازدید 177


امروزه اکوسیستم واقعیت مجازی بسیار محدود است؛ اما با پیشرفت فناوری و ادغام متاورس در آن، می‌تواند به رشد بالایی دست پیدا کند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat،  این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که فناوری جهانی  هرسال تکامل یافته تر می‌شود.

در این میان بخش‌هایی مانند متاورس جذابیت زیادی پیدا کرده است؛ به صورتی  که تنها بین سال‌های 2020 و 2021، کل سرمایه صنعت دارایی دیجیتال از 1 تریلیون دلار به 3 تریلیون دلار افزایش یافته است.

شایان ذکر است که دنیای VR در حال حاضر فاقد چندین عنصر متاورس است که کارشناسان معتقدند کلید رشد این بازار هستند. برای مثال، امروزه بیشتر بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی بدون چارچوب بلاک چین عرضه می‌شوند.

علاوه بر این دارای ساختار اقتصادی با طراحی ضعیف یا مکانیک‌های گیم پلی ناقص هستند.

در نتیجه، پایگاه‌های کاربری محدود بوده و مشکلاتی مانند گرافیک ضعیف، عدم قابلیت ارتقا و مقیاس‌پذیری کم وجود دارد.

نیاز به تغییر در صنعت VR

در حالی که نمی‌توان پتانسیل فناوری واقعیت مجازی را انکار کرد، اما پذیرش آن تا حدودی کم بوده است.

این به این دلیل است که بیشتر محتوایی که در حال حاضر در اکوسیستم VR در دسترس است، محدوده عملکرد محدودی دارد.

با این حال، بسیاری از پروژه‌ها با ادغام بهترین بخش‌های بازی‌ها با مکانیک‌های منحصربه‌فرد، راه‌حل‌های الگوریتمی، و ایده‌های تعبیه‌شده در چارچوب واقعیت‌محور، به حل این معما کمک می‌کنند.

به طور خلاصه، این پروژه‌ها برای ابداع یک دنیای مجازی جدید طراحی شده‌اند.

در نهایت، به دلیل ساخته شدن بر روی بلاک چین، دارایی‌های موجود می‌توانند مستقیماً توسط کاربران آن‌ها ایجاد شده و همچنین در بلاک چین به عنوان NFT ثبت شوند.

نقطه ضعف عمده واقعیت مجازی امروزی این است که کاملاً محدود هستند.

این بازتاب مستقیم محدودیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این فناوری است.

هدف نهایی ایجاد اکوسیستمی شبیه به برخی از برجسته‌ترین عناوین بازی‌های بلاک چین است که در آن تمام بخش‌های متاورس غیرمتمرکز بوده و مستقیماً در اختیار کاربران قرار گیرد.

از آنجایی که مردم در سراسر جهان به سمت فن آوری های غیرمتمرکز گرایش دارند، منطقی است که متاورس به رشد خود ادامه خواهد داد.

در واقع، با گسترش استفاده از VR و متاورس به افق‌هایی جدیدی در آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تولید، آموزش شغلی، ارتباطات و خرده فروشی دست پیدا خواهیم کرد و محققان بر این باورند که متاورس می‌تواند 3 تریلیون دلار (2.8 تریلیون یورو) به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید