0

انویدیا اپل را پشت سر می‌گذارد

انویدیا اپل را پشت سر می‌گذارد
بازدید 67

[ad_1]

تحلیلگر معروف می‌گوید اگر سازنده آیفون نتواند سرمایه گذاران را با هوش مصنوعی جدید خود شگفت زده کند، ممکن است شرکت انویدیا از لحاظ ارزش سرمایه، اپل را پشت سر بگذارد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، در پستی در شبکه ایکس نوشت: اگر اپل امسال نتواند خدمات هوش مصنوعی مولد را راه اندازی کند که بهتر از انتظارات بازار باشد، ارزش بازار انویدیا به احتمال زیاد از اپل پیشی خواهد گرفت.

شکاف بین اپل و انویدیا در حال کاهش است زیرا سرمایه گذاران برای خرید سهام انویدیا که بر بازار پررونق نیمه هادی‌های هوش مصنوعی تسلط دارد، هجوم برده‌اند.

گفتنی است سهام انویدیا در سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد داشت و ارزش بازار آن را روز سه شنبه به ۲.۰۶ تریلیون دلار  رسید.

هم زمان، اپل تنها با ارائه ۱۳ درصد سود به رقم ۲.۷۸  تریلیون دلار رسید.

یکی از دلایل کلیدی که ممکن است اپل نیاز داشته باشد تا تلاش‌های هوش مصنوعی خود را افزایش دهد، مشکلات فروش آیفون است. طبق گفته « کو»، انتظار می‌رفت بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ عرضه شوداما ممکن است تا پایان سال به ۲۰۰ میلیون دستگاه هم نرسد.

به گفته تحلیلگران، اپل باید خدمات GenAI را به زودی عرضه کند – در غیر این صورت خطر پیشی گرفتن انویدیا از نظر ارزش وجود دارد.

این پیش بینی در حالی صورت می‌گیرد که اپل با کاهش فروش آیفون در چین مواجه شده است.

اپل پس از پایان دادن به پروژه خودروی برقی خود، تمرکزش را بیشتر به سمت هوش مصنوعی مولد تغییر داده است.

به گفته یکی از تحلیلگران، تلاش‌های اپل به سمت هوش مصنوعی بسیار زیاد است – از جمله تسلط فعلی سازنده آیفون بر ارزش گذاری انویدیا، غول تراشه‌ای که انقلاب هوش مصنوعی را دامن زده است.

طبق گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار Counterpoint، فروش آیفون به چین – بازار عمده این محصول – در شش هفته اول امسال بیش از ۲۴ درصد کاهش یافت.

ویوو، غول فناوری داخلی در چین، اکنون در صدر بازار گوشی‌های هوشمند در این کشور قرار دارد و پس از آن هواوی و آنر قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد اپل استراتژی هوش مصنوعی خود را کم‌کم توسعه داده و با شرکت‌هایی مانند OpenAI، گوگل و مایکروسافت همراهی می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، هفته گذشته اپل پروژه «تایتان»، یک تلاش چند میلیارد دلاری و چند ساله برای ایجاد یک خودروی برقی خودران که بتواند رقیب تسلا باشد، کشت.

طبق گزارش‌ها، رهبران این پروژه گفته‌اند که ماشین را منهدم کرده است تا کارمندان آن تیم بتوانند در عوض روی هوش مصنوعی مولد کار کنند.

اما جزئیات درباره  GenAI اپل منتشر نشده و به گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیر عامل شرکت هنوز هیچ اعلامیه رسمی منتشر نکرده، اگرچه ممکن است روی دستیار کدنویسی هوش مصنوعی کار کند که رقیب GitHub Copilot مایکروسافت باشد و به زودی برای توسعه دهندگان نسخه آزمایشی آن عرضه شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل ممکن است برنامه‌هایی برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آیفون و آی‌پد خود و همچنین ابزارهایی داشته باشد که می‌توانند لیست‌های پخش و نمایش اسلاید اپل موزیک را تولید کنند.

کوک بعد از انتشار گزارش درآمد سه ماهه اول در ماه فوریه گفت: «من فکر می کنم فرصت بزرگی برای اپل با GenAI وجود دارد اما چیز زیادی نگفت.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید