0

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر ؛ توییتر گمراه‌کننده بود یا ماسک بازی درآورده؟

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر ؛ توییتر گمراه‌کننده بود یا ماسک بازی درآورده؟
بازدید 306


انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر خبرساز شد. او با متهم کردن توییتر به اظهارات نادرست و گمراه کننده، رسما در تلاش است تا پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را پس بگیرد.

تیم حقوقی ایلان ماسک پرونده‌ای را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار تشکیل داده و مدعی شده که توییتر، توافقنامه را نقض کرده و در جریان مذاکرات، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای داشته است.

مستر بلیط

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

تیم حقوقی ماسک مدعی هستند که او نزدیک به دو ماه، به‌دنبال داده‌ها و اطلاعات لازم برای «ارزیابی مستقل درباره اکانت‌های جعلی یا اسپم در پلتفرم توییتر» بوده است. توییتر از ارائه این اطلاعات کوتاهی کرده یا خودداری می‌کند.

انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر ؛ توییتر گمراه‌کننده بود یا ماسک بازی درآورده؟

با وجود انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر ، این پلتفرم اجتماعی همچنان امیدوار است که این قرارداد را ببندد. برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر می‌گوید که این شرکت «اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام» دنبال خواهد کرد.

ماسک تنها چند هفته پس از امضای قرارداد، زمینه را برای کناره‌گیری از پیشنهاد خود فراهم کرده و مدعی است که توییتر آمارهای گمراه‌کننده‌ای درباره ربات‌های اسپم در پلتفرم خود منتشر کرده است. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک می‌تواند تنها به دلیل ربات‌های اسپم در توییتر، از قرارداد انصراف دهد یا خیر؛ چراکه ممکن است با مشکلات قانونی و حقوقی مواجه شود. بسیاری بر این باورند که ایلان ماسک می‌توانست قبل از امضای قرارداد این مشکل را بررسی کند.

توییتر تمام تلاش خود را برای نشان دادن پایبندی به درخواست‌های ماسک انجام داده است. در اوایل ژوئن (خرداد)، این شرکت دسترسی «فایرهوس» به سرویس خود را باز کرد تا ماسک بتواند هر توییتی را که پست می‌شود، دریافت و تجزیه و تحلیل کند. این شرکت همچنین به طور مداوم سعی کرده به مردم اطمینان دهد که هرزنامه‌ها و ربات‌ها را تحت کنترل دارد. توییتر روز پنجشنبه، به مطبوعات گفت که روزانه بیش از یک میلیون حساب هرزنامه را مسدود می‌کند.

تیم ماسک همچنین ادعا می‌کند که توییتر با اخراج دو مدیر ارشد، اخراج بخشی از تیم جذب استعدادها و توقف استخدام در چند ماه گذشته، توافق را نقض کرده است.

ماسک باید ثابت کند که توییتر توافقنامه آنها را نقض کرده است؛ چراکه صرفا با ادعای نقض توافقنامه و گمراه‌کننده بودن اظهارات توییتر، نمی‌تواند قرارداد را فسخ کند. از طرف دیگر، توییتر هم استدلال خوبی برای حفظ توافق دارد. این معامله برای سهام‌داران توییتر یک معامله پرسود بود؛ چراکه هر سهم توییتر معادل 36.81 دلار ارزش دارد، در صورتی‌که ایلان ماسک برای خرید توییتر، 54.20 دلار را به ازای هر سهم پیشنهاد داده بود. اگر انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر نهایی شود، باید 1 میلیارد دلار جریمه فسخ قرارداد را پرداخت کند.

.

نظر شما درباره انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر چیست؟ آیا به نظر شما تمام این کارها بیشتر به یک بازی شبیه است؟ دیدگاه خود را در کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید