0

اندروید ۱۴ امکان استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو را فراهم می‌کند

اندروید ۱۴ امکان استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو را فراهم می‌کند
بازدید 55

[ad_1]

گوگل به‌تازگی خبر از اضافه شدن قابلیت استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو در اندروید 14 داد.

نسخه نهایی اندروید 14 برای تمامی موبایل‌ها با انبوهی از امکانات ریز و درشت و بهبودهای فنی در راه است و گوگل هر چند روز یکبار، از یکی از قابلیت‌های جذاب این نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش پرده‌برداری می‌کند. حال نیز در جدیدترین خبرها، غول موتور جستجوی حهان اعلام کرده که به زودی قابلیت استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو را در اندروید 14 فراهم می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امکان استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو در اندروید 14 فراهم خواهد شد

تمامی تلفن‌های تاشو، بدون توجه به اینکه به صورت افقی یا عمودی باز شوند، دارای دو صفحه نمایش هستند. صفحه‌نمایش‌های خارجی برای دسترسی سریع کاربر به ویژگی‌های دستگاه هنگامی که کاربر نمی‌خواهد آن را باز کند و استفاده کند، طراحی شده‌اند و همچنین امکانات منحصربه‌فردی را نیز ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در تلفن‌های تاشو سامسونگ، می‌توانید از صفحه‌نمایش خارجی به عنوان نمایشگر زنده استفاده کنید تا با استفاده از دوربین‌های پشتی عکس‌ها را بگیرید که کیفیت بهتری نسبت به دوربین جلویی دارند.

همچنین می‌توانید همزمان از صفحه‌نمایش خارجی و درونی استفاده کنید. به عنوان مثال، در هنگام گرفتن عکس از دوست یا خانواده، می‌توانید از دوربین روی صفحه‌نمایش درونی استفاده کنید در حالی که صفحه‌نمایش خارجی به افراد موضوع پیش‌نمایشی از عکس را نشان می‌دهد تا هر دو عکاس و سوژه بدانند که عکس نهایی چگونه به نظر می‌رسد.

اندروید ۱۴ امکان استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو را فراهم می‌کند

با این حال، در حال حاضر، در تلفن‌های هوشمند Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip سامسونگ، تنها چند ویژگی به طور پیش‌فرض وجود دارد که همزمان از دو صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند و برنامه‌های شخص ثالثی که این قابلیت را پشتیبانی کنند، وجود ندارند. اما این موضوع با ورود Android 14 قرار است تغییر کند.

Android 14 حالت نمایش دوگانه را در برنامه‌های شخص ثالث در تلفن‌های تاشو پشتیبانی می‌کند. گوگل API های لازم را در Android 14 گنجانده است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در حالت دوگانه عمل کنند و هم از صفحه نمایش داخلی و هم از صفحه نمایش پشتی استفاده کنند. برای بهره‌برداری از این API ها، لازم است شرکت‌های سازنده نیز تغییراتی انجام دهند و سامسونگ نیز با به‌روزرسانی Android 14 برای تلفن‌های تاشو خود این تغییرات را انجام داده است.

جالب خواهد بود ببینیم توسعه‌دهندگان با استفاده از ابزارهای رسمی موجود در Android 14 چه کارهایی را انجام خواهند داد. گوگل در ماه‌های گذشته و در زمان معرفی Pixel Fold، حداقل یک مورد استفاده عالی را نشان داده است؛ که آن هم حالت مترجم صفحه دوگانه Google Assistant است و به شما امکان می‌دهد در صفحه نمایش داخلی متن را تایپ کنید یا بگویید کنید و نسخه ترجمه شده را در صفحه نمایش خارجی نشان دهید.

احتمالاً زمانی برای برنامه‌های شخص ثالث طول خواهد کشید تا وارد این حوزه شوند. تلفن‌های تاشو هنوز آنقدر که باید فراگیر نشده و فروخته نشده‌اند و البته Android 14 به تازگی منتشر شده است و هنوز بر روی اکثر تلفن‌های تاشو پیاده‌سازی نشده است. این شامل تلفن‌های Galaxy Z Fold و Z Flip سامسونگ هم می‌شود که برای آنها Android 14 هنوز در مرحله بتا است و حداقل تا چند هفته دیگر همچنان کاربران این گوشی باید برای انتشار این نسخه از اندروید منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد امکان استفاده برنامه‌ها از هردو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو در اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال نید.

.

منبع: sammobile

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید