0

انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام

انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام
بازدید 209


بیش از 100 میلیون کاربر جدید که به دنبال حریم خصوصی و آزادی بیشتر بودند در ژانویه امسال به پیام‌رسان تلگرام پیوستند. اما مسئله‌ای که ذهن بسیاری را درگیر کرده‌ است این که در مورد پیام‌ها و اطلاعاتی که در برنامه‌های قدیمی باقی مانده چه کاری باید کرد؟ چگونه می‌توان انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام را انجام داد؟

تلگرام به تازگی قابلیتی را به برنامه‌ی خود اضافه کرده است که به وسیله آن می‌توان تاریخچه‌ی گفتگوها از جمله فیلم‌ها و اسناد را از برنامه‌هایی مانندWhatsApp ، Line و KakaoTalk به این برنامه منتقل کرد. انتقال این داده‌ها از واتساپ به تلگرام، هم برای گفتگوهای فردی و هم برای گروه‌ها قابل انجام و مفید است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

نحوه‌ی انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام

برای انتقال یک چت از واتساپ در گوشی آیفون و سیستم عامل iOS، ابتدا باید صفحه Contact Info (اطلاعت مخاطب) یا Group Info (اطلاعات گروه) را در واتساپ خود باز کنید، روی گزینه‌ی Export Chat (صادر کردن چت) ضربه بزنید، سپس از منوی Share (اشتراک)، تلگرام را انتخاب کنید. همچنین واتساپ برای آیفون به شما این امکان را می‌دهد که چت‌ها را مستقیماً از لیست چت انتقال دهید.

برای انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام در سیستم عامل اندروید، چت واتساپ را در تلفن همراه خود باز کنید، روی گزینه‌ی ⋮> بیشتر> صادر کردن چت ضربه بزنید، سپس در فهرست اشتراک، برنامه‌ی تلگرام را انتخاب کنید: روی یک چت به سمت چپ بکشید، سپس “…”> صادر کردن چت را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه، واتساپ اکنون از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید چت را با رسانه یا بدون رسانه ارسال کنید. بسته به نوع چت شما و اینکه اگر همراه با رسانه‌ی حجم بالا باشد، صادر کردن با رسانه می‌تواند تا چند صد مگابایت حافظه‌ی شما را اشغال کند. اگر می‌خواهید تلفن همراه خود را سبک نگه دارید و حافظه‌ی زیادی اشغال نشود، گزینه‌ی “بدون رسانه” را انتخاب کنید.

 پیام‌های شما به تاریخ همان روزی که در آن هستید وارد می‌شوند اما دارای تاریخ زمان اصلی که آن‌ها را دریافت کردید نیز هستند. در این حالت اگر چت را به گروه منتقل کرده باشید، همه اعضای چت در تلگرام پیام‌های شما را مشاهده می‌کنند. بعد از این انتقال، همه‌ی مکالمات خود را در برنامه تلگرام مشاهده خواهید کرد.

 در این مرحله باید مکالمه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید پیام‌ها را در آن وارد کنید. از پیام پاپ آپ که روی صفحه ظاهر می‌شود، روی گزینه‌ی “وارد کردن” ضربه بزنید.

سپس برنامه تلگرام شروع به وارد کردن چت شما می‌کند. پس از پایان این کار‌، شما دستورالعمل “تکمیل” را مشاهده خواهید کرد که باید روی گزینه‌ی “انجام شد” ضربه بزنید.

چرا باید انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام را انجام داد؟

در ماه‌های اخیر و از زمانی که واتساپ اعلام کرد که داده‌های مخاطبینش را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد، کاربران برنامه‌ی تلگرام و سیگنال افزایش یافته است و بسیاری از افراد برای حفظ حریم خصوصی خود به تلگرام روی آوردند. پیام‌رسان تلگرام به لطف قابلیت رمزگذاری پایان به پایان، سازگاری چند دستگاهی و ویژگی‌های دیگری که دارد، مدتی است که به یک برنامه پیام‌رسان محبوب و ایمن تبدیل گشته است. برای افرادی که مایل به حفظ حریم خصوصی هستند و نمی‌خواهند که اطلاعاتشان فاش شود، برنامه‌ی تلگرام یک انتخاب عالی است، زیرا این شرکت “سیاست حفظ حریم خصوصی انقلابی” دارد. این سیاست باعث می‌شود تا شما در برابر جاسوسی محافظت شوید و به شما تبلیغاتی نشان نمی‌دهد، همچنین ویژگی پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات در برنامه‌ی واتساپ بسیار محدود است و بدون ابزار شخص ثالث حتی بین سیستم عامل اندروید و آیفون نیز کار نمی‌کند، اما تلگرام از ویژگی وارد کردن اطلاعات برخوردار است که به شما امکان می‌دهد مکالمه‌ی خود را از سایر برنامه‌های پیام‌رسان مانند WhatsApp ، Line و KaKaoTalk به صورت هر چتی که مورد نظرتان است، به این برنامه انتقال دهید. شاید این کار خسته کننده به نظر برسد اما روش موثری برای این انتقال است. در ادامه‌ به برخی از مزایای انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام می‌پردازیم.

انتقال چت و صرفه جویی در فضای تلفن همراه

بهترین قسمت انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام این است که پیام‌ها و رسانه‌های منتقل شده شما نیازی به اشغال فضای اضافی ندارند. برنامه‌های قدیمی این قابلیت را دارند که شما باید تمام داده‌ها را در دستگاه خود ذخیره کنید، اما تلگرام در حالی که به شما امکان دسترسی به همه پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را در هر زمان که نیاز دارید می‌دهد، تقریباً فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند.

برای این کار می‌توانید در گزینه تنظیمات > داده و ذخیره سازی> را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه‌ی فضای ذخیره سازی می‌توانید فضای تلفن همراهتان را خالی کرده و اندازه حافظه پنهان خود را کنترل کنید.

ردپای دیجیتال خود را کنترل کنید!

داده‌های شما اطلاعات شخصی شما است، به همین دلیل کاربران تلگرام نه تنها می‌توانند چت‌های خود را صادر و منتقل کنند، بلکه این قابلیت را دارند که پیام‌هایی را که برای هر دو طرف ارسال و دریافت می‌کنند، بدون هیچ اثری حذف کنند. با انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام، کنترل شما در گفتگوهایتان بیشتر می‌شود، همچنین چت‌های مخفی، گروه‌هایی که ایجاد کرده‌اید و سابقه تماس‌هایتان نیز می‌توانند در هر زمان برای هرکسی که مورد نظر شماست حذف شوند.

چت‌های صوتی بهبود یافته

با انتقال چت و داده ها از واتساپ به تلگرام، می‌توانید از بالای صفحه مشاهده کنید که کدام یک از گروه‌های شما سابقه تماس چت‌های صوتی فعال را دارند. همچنین در برنامه‌ی تلگرام می‌توانید در یک چت صوتی میزان حجم صدای افراد را برای مدیریت سطح میکروفون تنظیم کنید. تنظیماتی که توسط سرپرستان گروه انجام می‌شوند، برای همه شنوندگان اعمال می‌شود.

پخش کننده صوتی بهبود یافته

در برنامه‌ی تلگرام می‌توانید زمانی که آهنگی در حال پخش است، روی نام خواننده در دستگاه پخش ضربه بزنید تا آهنگ‌های آن‌ها را در همه چت‌هایتان ببینید. اگر می‌خواهید آهنگ را به جلوتر رد کنید یا قسمتی از موسیقی را که از دست داده‌اید، دوباره تکرار کنید، فقط کافیست دکمه‌های بعدی و قبلی را فشار داده و نگه دارید تا آهنگ مورد نظر را به جلوتر یا عقب‌تر بزنید.

برچسب‌های تبریک

در این برنامه شما می‌توانید که برای مخاطبینی که اخیراً به تلگرام پیوسته‌اند، پیام خوشامدگویی را با استفاده از یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، ارسال کنید. برای این کار می‌توانید از یک برچسب تبریک آماده ارسال که در چت‌های جدید شما وجود دارد و با یک ضربه ارسال می‌شود، استفاده کنید. 

انیمیشن‌های جدید در سیستم عامل اندروید

بروزرسانی جدید تلگرام باعث افزوده شدن انیمیشن‌های زیبا و رابط کاربری جدید شده است. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید پس از ورود به سیستم، همه انیمیشن‌ها را هنگام دانلود فایل‌ها، پخش موسیقی یا دانلود چت‌ها، به دست بیاورید.

همه برنامه‌های تلگرام به شما این قابلیت را می‌دهند که پیام‌های تکراری آزاردهنده و سایر انواع محتوای غیرقانونی را از جمله تماس با خشونت یا کودک آزاری را گزارش دهید. شما همچنین می‌توانید کانال‌ها یا گروه‌های جعلی را که از شخصیت‌ها یا افراد مشهور جعل می‌کنند و عمل غیرقانونی انجام می‌دهند را گزارش کنید. جهت انجام این کار می‌توانید صفحه پروفایل آن‌ها را باز کنید و روی “…”> Report> Fake Account ضربه بزنید تا این موضوع را به ناظران تلگرام اطلاع دهید.

قابلیت دسترسی بهتر تلگرام

با وجود اینکه برنامه‌هایی مانند TalkBack و VoiceOver، بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ی دسترسی را برای کاربران خود اضافه کرده‌اند، برنامه‌ی تلگرام همچنان به اصلاح رابط‌های برنامه برای همه کاربران خود ادامه می‌دهد و از بازخورد اضافی درباره قابلیت‌های خود نیز استقبال می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید