0

انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا در واکنش به چالش سرقت تیک تاک

انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا در واکنش به چالش سرقت تیک تاک
بازدید 52


در نتیجه وایرال یک چالش تیک تاکی در رابطه با هک خودروهای کره‌ای حال شاهد انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا هستیم.

ویدئوی تیک تاک تحت عنوان «چالش کیا» در ماه می 2022 میلادی منتشر شد. در این ویدئو چند کاربر از طریق یک سیم یو اس بی، خودرو را روشن و سرقت می‌کنند. در همین راستا صاحبان خودروها به سرعت با سرقت‌های وسیع مواجه شدند و در مقابل به علت عدم پاسخگویی مناسب خودروسازان از آن‌ها شکایت کردند.

در متن شکایت دسته جمعی آن‌ها بیان شده که بعضی مدل‌های خودروهای کیا و هیوندای فاقد دستگاهی بودند که موجب جلوگیری از سرقت خودرو می‌شدند و در همین راستا سرقت آن‌ها نیز بسیار راحت بوده است.

سپس هیوندای طی بیانیه‌ای اعلام داشت که مالکان خودروهای النترا 2017 تا 2020 سوناتا 2015 تا 2019 و ونو 2020 تا 2021 میلادی که همگی مورد هدف این سرقت‌ها بودند، امکان مراجعه به نمایندگی محلی جهت نصب آپدیت ضد سرقت را خواهند داشت. این آپدیت‌ها یک برچسب ضدسرقت که هرگونه حمله را دور می‌کند، زنگ هشدار طولانی و یک کلید فیزیکی را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023 [+امکانات رفاهی]

انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا برای جلوگیری از سرقت

طبق گزارش انگجت، البته این آپدیت‌ها صرفاً تاکنون برای یک میلیون خودرو عرضه شده‌اند، در حالی که برای 4 میلیون خودرو ضروری بود و به تدریج سایر وسایل نقلیه مذکور نیز این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا

از دیگر اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط کیا و هیوندای ارائه شده، فراهم‌سازی حدود 26 هزار قفل فرمان برای مالکان خودروها جهت جلوگیری از سرقت آن‌ها بوده است.

پس از آنکه این چالش تیک تاکی منجر به سرقت خودروها و گزارش 14 تصادف و 8 فوتی شد، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) نیز وارد این پرونده شده و آن را به عنوان مسئله ایمنی عمومی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتشار آپدیت نرم افزاری توسط کیا و هیوندا جهت جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید