0

امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری بین پیامرسان‌های بومی فراهم می‌شود

امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری بین پیامرسان‌های بومی فراهم می‌شود
بازدید 129


امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری بین پیام‌رسان‌های ایرانی به زودی فراهم خواهد شد. این دو ویژگی کی قرار است به پیامر‌سان‌ها متصل شوند؟

براساس اعلام عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری در آینده‌ای نزدیک بین پیامرسان‌های بومی فراهم می‌شود. چند روز پیش ایده اتصال 4 پیام‌رسان مطرح بومی توسط وزارت ارتباطات عملی شد و این پیام‌رسان‌ها در یکدیگر ادغام شده و افراد می‌توانند پیام‌های متنی و فابل‌های صوتی و تصویری را برای کاربران دیگر پیام‌رسان‌های متصل ارسال کنند.

کریپتال گلوبال

این 4 پیارم‌رسان شامل ایتا، بله، گپ و آی‌گپ می‌شوند که از داخل اپلیکیشن هرکدام از این پیام‌رسان‌ها می‌توانید اطلاعات را با مخاطبین 3 پیام‌رسان دیگر به اشتراک بگذارید. حال قرار است قابلیت تماس تصویری و ایجاد گروه‌های مشترک نیز بین این پلتفرم‌ها فعال شود. به هرصورت باید دید که آیا سایر پیام‌رسان‌های ایرانی نیز در برنامه ادغام پلتفرم‌های بومی قرار خواهند گرفت یا خیر.

بیشتر بخوانید: زارع پور: ماهم قانون داریم / هیچکس حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیامرسان‌های داخلی را ندارد

فعال شدن امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری در نسخه ادغام شده پیام‌رسان‌های بومی

وزیر ارتباطات با اشاره به امکان ارسال پیام بین چهار پیام‌رسان بومی، گفت در آینده‌ای نزدیک امکان تشکیل گروه مشترک و برقرای تماس صوتی و تصویری بین پیام‌رسان‌های مختلف فراهم خواهد شد. زارع‌پور استقبال از این امکان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت طی 2 روز اخیر، چند صد هزار نفر این امکان را فعال کرده‌اند.

وعده اتصال پیام‌رسان‌های بومی پس از چند ماه تأخیر، دوم اردیبهشت‌ماه سال 1402 ممکن شد و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، گپ و آی‌گپ به یکدیگر متصل شدند.

موافقت وزیر ارتباطات با رفع فیلتر گوگل پلی

روز گذشته وزارت ارتباطات به‌صورت رسمی از این اتصال رونمایی کرد. «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه این رویداد و در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت:

«یکی از مأموریت‌هایی که وزارت ارتباطات مخصوصاً دریک سال گذشته دنبال می‌کند، حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی است تا بتوانند خدمات باکیفیتی را برای مردم ارائه کنند و روز‌به‌روز بر تنوع و کیفیت این خدمات افزوده شود. یکی از این خدماتی که امروز به‌شکل رسمی رونمایی می‌شود، قابلیت اتصال متقابل است. امکان ارسال پیام بین چهار پیام‌رسان در نسخه‌های جدیدشان فراهم شده و حتماً کاربران باید نسخه‌های جدید را نصب کنند.»

وی با تأکید بر اینکه برای ارتباط با کاربران سایر پلتفرم‌ها بایستی گزینه ارتباط با سایر پیام‌رسان‌ها را از بخش تنظیمات فعال کرد، گفت: «این امکان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و طی یکی‌دو روز اخیر چند صد هزار نفر آن را فعال کرده‌اند.»

فعال شدن امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری در نسخه ادغام شده پیام‌رسان‌های بومی

زارع‌پور با بیان اینکه در فاز اول ارسال پیام متنی، استیکر و فایل پیش‌بینی شده است، اظهار داشت :

در قدم بعدی امکان تشکیل گروه مشترک و در ادامه قابلیت تماس صوتی و تصویری بین پیام‌رسان‌های مختلف فراهم خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد: «سازمان فناوری اطلاعات مرکزی را راه‌اندازی کرده است که به‌شکل دائمی پاسخگوی کاربران درباره پیام‌رسان‌ها هستند. برای این منظور شماره تلفن 1649 در نظر گرفته شده است و افراد از سراسر کشور می‌توانند تماس برقرار کنند. همچنین پشتیبانی پیام‌رسان‌ها هم پاسخگوی سؤالات کاربران خواهند بود.»

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد این قابلیت سهولت بیشتر برای استفاده از پیام‌رسان‌های بومی را برای مردم به ارمغان آورد. زارع‌پور با بیان اینکه پیام‌رسان‌های بومی به‌غیر‌از پیام‌رسانی، امکانات دیگری هم دارند، اظهار داشت:

در این راستا به سلیقه هموطنان احترام گذاشته‌اند تا هر کس هر پیام‌رسانی که دوست دارد، نصب و نیاز خود را برطرف کند و با سایر پیام‌رسان‌ها نیز ارتباط برقرار نماید.

وزیر ارتباطات درحالی از احترام به سلیقه هموطنان سخن می‌گوید که پلتفرم‌های محبوبی همچون اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ در ایران فیلتر هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری بین پیامرسان‌های بومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید