0

امکان استفاده از پیام صوتی در استاتوس واتساپ فراهم شد

امکان استفاده از پیام صوتی در استاتوس واتساپ فراهم شد
بازدید 126


پیام صوتی در استاتوس واتساپ به‌عنوان یک ویژگی جدید دیگر از این پیام‌رسان مطرح خارجی در دسترس کاربران قرار گرفت.
امکان استفاده از پیام صوتی در استاتوس واتساپ میسر شد. ویژگی وضعیت (Status) پیام‌رسان واتس‌اپ از سال 2017 با کپی‌برداری از اسنپ‌چت معرفی شد. این ویژگی همچنین مانند استوری اینستاگرام است ولی با امکاناتی کمتر؛ استاتوس واتس‌اپ حالا میزبان یک ویژگی جدید دیگر به‌نام “Voice Status” شده است که می‌توانید با ارسال پیام‌های صوتی تا حداکثر 30 ثانیه، وضعیت خود را به‌روزرسانی کنید.

بیشتر بخوانید: امکان اتصال چند گوشی به یک اکانت واتساپ ممکن شد [+آموزش اتصال]

ویژگی پیام صوتی در استاتوس واتساپ فعال شد

وضعیت واتساپ یکی از قابلیت‌های این پیام‌رسان است که سال ۲۰۱۷ و با الهام از بخش استوری‌های اسنپ‌چت معرفی شد. این ویژگی از زمان راه‌اندازی تاکنون به‌روزرسانی‌های مختلفی دریافت کرده است تا برای کاربران جذاب‌تر باشد. یکی از امکاناتی که اخیراً به این قابلیت اضافه شده، قراردادن یادداشت‌های صوتی به‌عنوان به‌روزرسانی وضعیت است.

ویژگی پیام صوتی در استاتوس واتساپ فعال شد

واتساپ امروز قابلیت وضعیت صوتی (Voice Status) را رونمایی کرد؛ ویژگی جذابی که به شما اجازه می‌دهد از پیام‌های صوتی با طول حداکثر ۳۰ ثانیه به‌عنوان به‌روزرسانی‌ وضعیت خود استفاده کنید. کاربران می‌توانند با ضربه‌زدن روی نماد میکروفون در صفحه‌ی وضعیت، یادداشت‌های صوتی مدنظر خود را در این بخش ضبط کنند.

به‌روزرسانی‌های وضعیت، قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دراختیار کاربران این پیام‌رسان قرار می‌دهد؛ زیرا همه مایل نیستند از متن یا گرافیک در این بخش استفاده کنند. واتساپ آزمایش این قابلیت را ماه گذشته در نسخه‌ی بتا اندروید و IOS خود آغاز کرده بود.

وضعیت صوتی چند ماه پس‌ از آن منتشر می‌شود که واتساپ متوجه افزایش درخورتوجه استفاده از ویژگی‌های صوتی پلتفرم خود شد. این اپلیکیشن در ماه مارس اعلام کرد کاربرانش روزانه به‌طور‌متوسط ۷ میلیارد پیام صوتی ارسال می‌کنند.

ویژگی پیام صوتی در استاتوس واتساپ فعال شد

اضافه‌شدن یادداشت‌های صوتی به وضعیت واتساپ یادآور برنامه‌ی کاپوچینو (Cappuccino) است؛ اپلیکیشنی که به کاربران اجازه می‌دهد استوری‌های کوتاه صوتی مدنظرشان را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارند.

نسخه‌ی جدید واتساپ قابلیت مخاطب خصوصی (Private Audience) را نیز ارائه می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن به‌سادگی گزینه‌ی حریم خصوصی برای هر وضعیت خود انتخاب کنید. بدین‌ترتیب، می‌توانید تعیین کنید چه‌ کسی امکان مشاهده‌ی وضعیت‌های شما را داشته باشد. برای استفاده از این ویژگی باید در صفحه‌ی وضعیت، روی دکمه‌ی انتخاب‌ مخاطب جدید ضربه بزنید و تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنید. واتساپ می‌گوید این تنظیمات به‌عنوان حالت پیش‌فرض وضعیت‌های بعدی شما در نظر گرفته خواهد شد.

پیش‌ازاین کاربران باید تنظیمات حریم‌ خصوصی واتساپ را برای مشاهده‌ی وضعیت‌ها به‌طور‌دستی انتخاب می‌کردند. همچنین، این پیام‌رسان تعداد ایموجی‌های واکنش به پیام‌های وضعیت‌ دیگران را افزایش داده است و کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود به‌سمت بالا و ضربه‌زدن روی یکی از ۸ ایموجی موجود، با سرعت بیشتر به به‌روزرسانی‌های وضعیت دوستان خود پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پیام صوتی در استاتوس واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید