0

امکان استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی در دسترس قرار گرفت

امکان استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی در دسترس قرار گرفت
بازدید 115


وزیر ارتباطات در جریان نشست هیئت دولت خبر استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی برای حمایت کامل از شبکه‌های اجتماعی بومی را اعلام کرد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به اینکه وزارت ارتباطات به حمایت خود در زمینه توسعه پیام‌رسان‌های داخلی با شدت بیشتری ادامه خواهد داد، بر تامین نیاز میلیون‌ها کاربر توسط پیام‌رسان‌های بومی و داخلی تاکید داشته است. طبق اعلام زارع‌پور، در همین راستا امکان استفاده از پیامرسان‌های داخلی با شماره خارجی هم به‌زودی ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌ها اقدام به تشکیل کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت خود کرده است، بیان داشت: «این کارگروه ویژه به‌طور هفتگی جلسه داشته است و در این چند ماه، با توجه به محدودیتی که برای پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی ایجاد شده، میزان استفاده از ظرفیت‌های بومی بیشتر شده است».

بیشتر بخوانید: جدیدترین نسخه اپلیکیشن 724 معرفی شد

استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی

طبق اظهارات زارع‌پور، افزایش استفاده از ظرفیت‌های بومی به علت محدودیت پلتفرم‌های خارجی، منجر به برگزاری روزانه جلسات این کارگروه برای حمایت از این پیام‌رسان‌ها شده است.

او مجدداً بر صرف تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید و اعلام کرد: «هر آنچه که سخت‌افزار و پهنای باند موردنیاز پیام‌رسان‌های داخلی باشد، توسط وزارت ارتباطات تأمین می‌شود».

استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی

زارع‌پور همچنین بر امکانی که پیش‌تر وجود نداشته و اکنون مطابق با نیاز هموطنان خارج از کشور ایجاد شده، اشاره داشت:

«ایرانیان خارج از کشور از آنجایی که پیش از این امکان فعال‌کردن پیام‌رسان داخلی با شماره خارجی برایشان ممکن نبود، ذهنیت خوبی نسبت به این موضوع نداشتند؛ ازهمین‌رو امکان فعالیت با شماره غیرایرانی هم فراهم شده است».

وزیر ارتباطات همچنین نسبت به تأمین نیاز میلیون‌ها کاربر توسط پیام‌رسان‌های بومی و داخلی با افتخار اعلام کرد: «برخی از این پیام‌رسان‌ها امکان فعالیت برای کاربران خارجی هم دارند و شهروندان خارج از کشور هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند».

او در پایان ضمن تاکید بر فراهم‌سازی قابلیت برقراری تماس تصویری با پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: «بسته حمایتی صرفاً زیرساخت و پهنای باند نیست و مردم باید نسبت به وجود چنین امکاناتی مطلع شوند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید