0

امتیاز بنچمارک دایمنسیتی 9300 از SD8Gen3 و Apple A17 Pro بیشتر است

امتیاز بنچمارک دایمنسیتی 9300 از SD8Gen3 و Apple A17 Pro بیشتر است
بازدید 27


طبق آخرین اخبار تکنولوژی، امتیاز بنچمارک دایمنسیتی 9300 از اسنپدراگون 8 نسل 3 و اپل A17 پرو بیشتر بوده و این پردازنده لقب بهترین تراشه جهان را از آن خود کرده است.

گوشی‌های هوشمند، به ویژه گوشی‌های پیشرفته، به نقطه‌ای رسیدند که واقعاً مهم نیست که چه پردازنده‌ای دارند زیرا همه آن‌ها برای کارهای روزمره بسیار سریع هستند.

با این حال، تنها یک تراشه می‌تواند به عنوان بهترین تراشه انتخاب شود و MediaTek Dimensity 9300 به شدت برای کسب جایگاه برتر تلاش می‌کند. دیروز اعلام شد که تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9300 دارای یک پردازش مرکزی بی‌نظیر بوده که شامل چهار هسته بزرگ Cortex-X4، چهار هسته عملکرد Cortex-A720 است.

با این طراحی غیرمعمول، MediaTek اعلام می‌کند که تراشه جدید برای گوشی‌های اندروید پرچمدار، ۳۳ درصد کمتر از Dimensity 9200 انرژی مصرف می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امتیاز بنچمارک دایمنسیتی 9300 از SD8Gen3 و Apple A17 Pro بیشتر است

بر اساس امتیازات بنچمارک که توسط Tech_Reve منتشر شده، یک دستگاه مرجع با پردازنده Dimensity 9300 در آزمون تک هسته‌ای 2,289 امتیاز و در آزمون چند هسته‌ای 7,997 امتیاز به دست آورد.

در مقام مقایسه، چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 که برای پرچم‌داران آینده، از جمله گلکسی S24 در برخی مناطق جهان استفاده خواهد شد، در همان آزمون 2,329 و 7,526 امتیاز کسب کرد. آیفون 15 Pro Max که توسط چیپست A17 Pro اپل قدرت می‌گیرد، 2,958 و 7,288 امتیاز به دست آورد.

با نگاه به این امتیازها، به نظر می‌رسد Dimensity 9300 عملکرد چند هسته‌ای بهتری را نسبت به هر چیپست تلفن هوشمند دیگری ارائه خواهد کرد. هرچند هنوز نتوانسته‌ایم این تراشه را در عمل مشاهده کنیم و نمی‌توان به سادگی بیخیال شایعه‌ای شد که مدعی بوده دایمنسیتی 9300 دارای مشکل افزایش دماست، اما نتایج احتمالی بنچمارک هنوز هم شگفتی‌انگیز است، به ویژه اینکه این یک تراشه 4 نانومتری است و نه یک تراشه 3 نانومتری مانند A17 Pro.

به گفته افشاگر Ice Universe، تراشه جدید MediaTek مصرف انرژی کمتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 دارد. با در نظر گرفتن اینکه اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالا گران‌تر از نسل دوم خود باشد، Dimensity 9300 گزینه‌ی خوبی برای تولیدکنندگانی است که نمی‌خواهند قیمت تلفن‌های پرچمدار خود را افزایش دهند.

امتیاز بنچمارک دایمنسیتی 9300 از SD8Gen3 و Apple A17 Pro بیشتر است

به‌طور کلی، عملکرد تک هسته‌ای بهتر باعث می‌شود تلفن همراه در فعالیت‌های روزمره مانند باز کردن برنامه‌ها و مرور وب سریع عمل کند، در حالی که عملکرد چند هسته‌ای در زمانی که تلفن شما کارهای سخت‌تر مانند اجرای بازی یا هنگامی که شما در حال انجام چندکار هستید، نقش مهمی ایفا می‌کند.

اگرچه این تراشه هیچ هسته‌ی کم مصرفی ندارد، MediaTek تأکید کرده است که این موضوع بر عمر باتری تلفن همراه تأثیر منفی نخواهد داشت زیرا A720 در حالت کم‌مصرف، انرژی کمتری نسبت به یک هسته‌ی کوچک مانند A520 در حالت حداکثر قدرت یا برای مدت طولانی استفاده می‌کند.

این تراشه شامل یک GPU 12 هسته‌ای Arm Immortalis-G720 است که MediaTek می‌گوید تلفن‌های قدرت گرفته از آن، امکان ارائه اثرات نوری سطح کنسول را دارند. شرکت ادعا می‌کند که در تست‌هایی مانند GFXBench Manhattan 3.1، این GPU سریعتر از Snapdragon 8 Gen 3 عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره بنچمارک دایمنسیتی 9300 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: phonearena

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید