0

افشای نقش چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه!

افشای نقش چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه!
بازدید 83

[ad_1]

ظاهراً چشم‌بادامی‌های در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در نبرد اوکراین نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال در یک افشاگری جدید اعلام کرد که کشور چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای جنگ بین این کشور و اوکراین نقش داشته است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

3 روز پیش بود که یک منبع آگاه امنیتی اسنادی رسمی از معاملات تسلیحاتی بین ایران و روسیه را افشا کرد و عنوان کرد که ایران برای فروش سلاح‌هایی ازجمله توپخانه و گلوله تانک و راکت مبلغ 1 میلیون دلار از کشور روسیه دریافت کرده است. اما حالا در گزارش وال استریت ژورنال پای چین نیز به جنگ اوکراین و روسیه باز شده است که برای دانستن ماجرا می‌توانید سری به ادامه مطلب بزنید.

بیشتر بخوانید: قدرت نظامی طالبان چقدر است؟ آیا توان مقابله با ایران را دارند؟ [+فیلم]

چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه نقش داشته است

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از انتخاب، روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید محققان غربی پس از بررسی یک فروند پهپاد ایرانی که بهار امسال در خاک اوکراین سرنگون شده بود، به کشف مهمی دست یافتند: یک قطعه چینی به‌کار رفته در آن پهپاد، ساخت سال ۲۰۲۳ بود.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی که روز دوشنبه ۲۲ خرداد منتشر شد، کشف اخیر نشان می‌دهد که قطعه‌های چینی همچنان روانه ایران می‌شوند تا برنامه پهپادی جمهوری اسلامی را در ساخت قطعات پایه‌ای پشتیبانی کند.

تداوم ارسال قطعات چینی به ایران در شرایطی است که ایالات متحده آمریکا در بیش از ۱۵ ماهی که از تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین می‌گذرد فشارها برای مسدود کردن زنجیره جهانی تأمین این قطعه‌ها را تشدید کرده است.

چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه نقش داشته است

به نوشته وال استریت ژورنال، اکنون بررسی بازرسان روشن کرده که ایران با چه سرعتی قادر به تجهیز نظامی ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین است؛ به بیان دیگر، تهران فقط نیازمند مدت‌زمانی «سه ماهه» است تا مسکو را به تسلیحاتی که جمعیت غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داده است، مجهز کند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از بازرسان نوشته است نیروهای اوکراینی توانستند یک پهپاد ایرانی را در ماه آوریل (حد فاصل ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) سرنگون کنند که حاوی یک قطعه «مبدل ولتاژ» بود.

بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که قطعه مزبور احتمالاً اواسط ژانویه سال جاری میلادی (نیمه دوم دی‌ماه ۱۴۰۱) در چین تولید شده است.

در واقع، این نخستین‌بار است که یک قطعه ساخت سال ۲۰۲۳ در پهپادهای ایرانی یافت می‌شود. کشف اخیر توسط محققان یک گروه مستقر در بریتانیا صورت گرفته است که زنجیره جهانی تأمین تسلیحات را رهگیری می‌کنند.

جنگ در اوکراین به تنش و کشمکش در زنجیره جهانی تسلیحات دامن زده است. آمریکا و متحدانش که حامی اوکراین به‌شمار می‌روند کوشیده‌اند در ۱۵ ماه گذشته کی‌یف را به مقادیر معتنابهی سلاح مجهز کنند تا با تهاجم نیروهای روسیه مقابله کند.

روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد کشف قطعه چینی ساخت ۲۰۲۳، چالش‌هایی را برجسته کرده که آمریکا و متحدانش با آن‌ها دست به گریبان هستند تا انتقال قطعات از سراسر دنیا به کارخانه‌های پهپادسازی ایران را متوقف کنند.

اکنون مشخص شده است تحریم‌های جهانی که با هدف متوقف کردن جریان انتقال قطعات به ایران وضع شده بودند، نتوانسته‌اند چنان‌که باید و شاید مؤثر واقع شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افشای نقش چین در تسریع روند تولید و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید