0

افشای نامه محرمانه فیس بوک از تغییرات این شرکت برای رقابت با تیک تاک خبر داد

افشای نامه محرمانه فیس بوک از تغییرات این شرکت برای رقابت با تیک تاک خبر داد
بازدید 269


شبکه اجتماعی فیسبوک، در رقابت با تیک تاک به دنبال تغییرات اساسی است. در این تغییرات اولین چیزی که به چشم می‌خورد، ترکیب دوباره فیسبوک و مسنجر خواهد بود. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات رقابت فیس بوک با تیک تاک را بدانیم.

مستر بلیط

شبکه اجتماعی تیک تاک توانسته توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند و بر همین اساس، موضوع رقابت فیس بوک با تیک تاک جدی‌تر شده است. رئیس فیسبوک، تام آلیسون در یک نامه درون سازمانی، اشاره به تغییرات اساسی گسترده و تغییر فید این شبکه اجتماعی کرده است.

رقابت فیس بوک با تیک تاک

در ماه‌های اخیر، متا در رقابت با تیک تاک، قسمت Reels را به شبکه اجتماعی اینستاگرام افزوده است. افزودن این بخش، یکی از مهم‌ترین تغییرات در چند ماه اخیر به شمار می‌آید. نامه درون سازمانی نشان داد که برنامه‎ مربوط به تغییرات متا، فقط به بهبود Reels ختم نمی‌شود، زیرا متا در صدد رقابت جدی با تیک تاک خواهد بود.

رقابت فیس بوک با تیک تاک

با بررسی‌های گسترده انجام شده توسط مدیران ارشد فیسبوک، نگرانی در مورد تغییرات اخیر شبکه اجتماعی آمریکایی وجود دارد. آن‌ها نگرانند با این تغییرات گسترده، نتوانند رقابت خوبی با تیک تاک داشته باشند. این افراد در جلسه برگزار شده با مارک زاکربرگ، از وی خواسته‌اند تا الگوریتم فید فیسبوک را یک اصلاح اساسی کند.

در قسمتی از نامه برای انجام اصلاحیه، خواستار ایجاد تعادل بین محتواهای مرتبط و غیر مرتبط شده‌اند. ایجاد تعادل بین محتواها، این گونه است که فیسبوک پیشنهاد محتواهای جدید را به شما خواهد داد. این محتواهای جدید، از منابعی خواهد بود که قبلا کاربر با آن‌ها سروکار نداشته است.

با ایجاد تغییرات جدید در فیسبوک، علاوه بر این که پست افرادی که فالو کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد، می‌توانید پست‌های متنوع دیگری هم ببینید. شما هم اکنون فقط می‌توانید پست افرادی که فالو کرده‌اید را مشاهده کنید. همچنین با اعمال تغییرات به طور مداوم، به شما پست‌ها و محتواهای جدید پیشنهاد داده می‌شود. این تغییر دقیقا عین تغییر تیک تاک عمل می‌کند.

رقابت فیس بوک با تیک تاک

چندین سال است که نوجوانان علاقه خود را به فیسبوک از دست داده‌اند. بیشتر نوجوانان از شبکه اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک استفاده می‌کنند. فیسبوک انتظار دارد با ایجاد تغییرات جدید دوباره، محبوبیت خود را در میان نوجوانان به دست آورد.

فیسبوک و مسنجر که دو اپلیکیشن مجزا هستند، با اعمال تغییرات، با هم ترکیب خواهند شد. متا هدف از این کار را قابلیت «اشتراک گذاری پیام محور» نامیده است.

متا در رقابت و پاسخ مستقیم به تیک تاک، از سرویس Reels بهره می‌گیرد. ویدیوهای بخش Reels هم دقیقا مثل ویدیوهای تیک تاک کوتاه هستند. همچنین فیسبوک در صدد ادغام بخش Reels با Home و Watch و IFR و Groups است.

رئیس فیسبوک، تام آلیسون تاکنون مصاحبه‌ای انجام نداده بود. اما اخیرا در یک مصاحبه، هدف جدید این شبکه اجتماعی را ساخت «موتور اکتشافی» بیان کرد.

البته مارک زاکربرگ هم از همین کلمه در جلسه اخیر با سرمایه گذاران استفاده کرده است. با اعمال تغییرات جدید، قسمت بالایی فیسبوک ترکیب محتواهای بخش Stories و Reels خواهد بود. قسمت پایین مخصوص پیشنهاد پست و محتواها از سراسر این شبکه اجتماعی را در برخواهد داشت.

رقابت فیس بوک با تیک تاک

تمرکز فیسبوک در نسخه جدیدش، محتواهای ویدیویی خواهد بود و قسمت ارسال پیام خصوصی، آسان‌تر از قبل خواهد شد. در حالت کلی شبکه اجتماعی اینستاگرام برای نمایش پست‌ها و Reels افرادی که فالو نکرده‌اید، تمرکز بیشتری نسبت به فیسبوک دارد. این در حالی است که اکنون فقط ۱۱ درصد از محتواهای فید فیسبوک، شامل این پست‌ها می‌شوند.

اولین بار نیست که فیسبوک در صدد رقابت با تیک تاک است، زیرا حتی سال‌ها قبل که اسنپ چت، رشد قابل توجهی کرد و محبوبیت یافت، فیسبوک قابلیت این پلتفرم را سریعا به شبکه خود افزود. با وجود آن‌که در نامه درون سازمانی به طور واضح اشاره به رقابت با تیک تاک نشده، اما بدیهی است مدیران این شبکه اجتماعی در تلاش برای سوق کاربران تیک تاک به سمت فیسبوک هستند.

با تغییرات اعمال شده، فید فیسبوک کاملا مشابه فید تیک تاک خواهد شد. از طرفی هم با ترکیب فیسبوک و مسنجر با هم، سرویس Inbox شبکه اجتماعی تیک تاک در ذهن تداعی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رقابت فیس بوک با تیک تاک چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید