0

افشای قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI ؛ خرید تراشه از شرکت تحت حمایت آلتمن

افشای قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI ؛ خرید تراشه از شرکت تحت حمایت آلتمن
بازدید 49

[ad_1]

به تازگی اسنادی فاش شده که نشان می دهد قرداد 51 میلیون دلاری OpenAI با شرکت RainAI که تحت حمایت سم آلتمن است، امضا کرده است.

چندی پیش، OpenAI، کمپانی سازنده چت‌بات ChatGPT، به دنبال اخراج مدیر عامل خود و تغییرات در هیئت مدیره شرکت، به شدت خبر ساز شده بود. اکنون پس از گذشت چندین روز از این اتفاقات، اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد OpenAI قراردادی به ارزش 51 میلیون دلار با یک استارتاپ به نام Rain AI امضا کرده است تا از تکنولوژی تراشه‌های هوش مصنوعی آن استفاده کند. نکته قابل توجه این است که “سم آلتمن”، مدیرعامل OpenAI، پیشتر به طور شخصی در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افشای قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI با شرکت تحت حمایت سم آلتمن

براساس گزارش منتشر شده توسط مجله Wired، شرکت نوپایش Rain که مقر اصلی آن مانند موسسه OpenAI در شهر سان‌فرانسیسکو واقع شده است، در حال توسعه یک تراشه با نام واحد پردازش نورومورفیک یا NPU می‌باشد. این تراشه به منظور شبیه‌سازی ویژگی‌های مغز انسان طراحی شده است. گزارشات نشان می‌دهد که OpenAI در سال 2019 با Rain یک توافق‌نامه به ارزش 51 میلیون دلار برای استفاده از این تراشه‌ها پس از عرضه آن‌ها، منعقد کرده است. علاوه بر این، مدیرعامل OpenAI نیز به طور شخصی بیش از 1 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

 

تراشه‌ای که توسط شرکت Rain AI در حال ساخت است هنوز به بازار عرضه نشده است

قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI
قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI

. براساس اسناد موجود، به نظر می‌رسد که اولین نمونه‌های این تراشه در ماه اکتبر سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

این توافق‌نامه نشان دهنده تعهد OpenAI به صرف هزینه‌های زیاد برای تأمین امنیت تراشه‌های موردنیاز خود است. OpenAI به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی از مایکروسافت، که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی آن محسوب می‌شود، برای پیاده‌سازی ChatGPT از زیرساخت ابری قدرتمند این شرکت بهره می‌برد. با این حال، به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، OpenAI بارها مجبور شده است که دسترسی به برخی از ویژگی‌های این چت‌بات را محدود کند.

استارتاپ Rain ادعا کرده که تراشه‌های آن‌ها از پردازنده‌های گرافیکی موجود بسیار قوی‌تر هستند و این ادعاها باعث شده است که شرکت با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ فناوری مذاکره کند. اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مذاکرات و میزان پیشرفت آن‌ها منتشر نشده است. این ادعاها نیازمند اثبات علمی و ارائه داده‌های موثق برای تأیید صحت آن‌ها هستند و تا زمانی که این اطلاعات به شکل رسمی تأیید نشده‌اند، به عنوان ادعاهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قرارداد 51 میلیون دلاری OpenAI با شرکت RainAI چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید