0

افزایش کارآیی لجستیک با دیجیتالی شدن

افزایش کارآیی لجستیک با دیجیتالی شدن
بازدید 124


در بحبوحه همه گیری کرونا معلوم شد دیجیتالی شدن، کارآیی لجستیک را بالا می‌برد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از چاینادیلی، تجربه چین در این زمینه ثابت کرد صنعت لجستیک از فناوری‌های دیجیتال برای افزایش کارآیی استقبال می‌کند.

این نوع تلاش در راستای فراخوان دولت مرکزی برای حمایت از پلتفرم‌های تحویل و نیز توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و شرکتهای زنجیره تامین در ابعاد جهانی صورت گرفته و جواب داد.

به عنوان مثال شرکت Full Truck Alliance Co Ltd، به عنوان پیشرو در حمل و نقل کامیون، تلاش خود را برای استفاده از فناوری‌های دیجیتال با هدف افزایش کارآیی لجستیک در مناطق آسیب دیده از کرونا بالا برده و نتیجه گرفت.

اپلیکیشن‌های این شرکت که در زبان چینی به آنها manbang می‌گویند، رانندگان کامیون را با تاجرانی که نیاز به حمل کالا دارند، مرتبط ساخته و هم زمان به رانندگان کمک می‌شود تا کالا را سریعتر پیدا کرده و ضمن کاهش بار خالی، مصرف سوخت را نیز کاهش دهند.

دو اپلیکیشن Truck Alliance و Yunmanaman کانال‌های سبز را برای صاحبان محصولات ضد اپیدمی و محصولات کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان اجرایی می‌کند.

درخواست بار اولویت بندی شده و به کسانی که کمبود جدی ظرفیت حمل و نقل دارند کمک کرده تا سفارشات در اسرع وقت تحویل داده شود.

همچنین از طریق اپلیکیشن منبانگ به 160 شهرشتان خدمات ویژه می‌دهد تا کشاورزان محصولات خود را در اسرع وقت به مقصد برسانند.

«تائو ران» نائب رئیس گروه منبانگ که به یک پنجم رانندگان کامیون کشور در 300 شهر خدمات می‌دهند،گفت آنها گذرگاه دیجیتالی سریعی را برای مناطق دورافتاده ایجاد کرده‌اند.

«فو شائوچوان» استاد تحلیل و برنامه ریزی سیستمی لجستیک در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه جیائوتونگ پکن معتقد است برای ایجاد یک شبکه خدمات لجستیکی هوشمندتر و کارآمدتر برای محصولات کشاورزی نیاز به توسعه زنجیره تامین سریع سرد است.

همچنین نیاز به تقویت قابلیت واکنش اضطراری خدمات تحویل سریع وجود دارد.

به گفته «فو» در مواقع اضطراری مانند همه‌گیری کووید-19، تحویل فوری محصولات نه تنها برای امداد رسانی به موقع به نیازمندان بلکه برای بازگرداندن نظم اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید