0

افزایش مبلغ یارانه برای این افراد تایید شد؛ شرط افزایش 20 درصدی یارانه اعلام شد!

نتیجه اعتراض به یارانه اعلام شد؛ آخرین اخبار از یارانه نقدی شهریور
بازدید 93

[ad_1]

به گفته یک مقام مسئول، با توجه به استقبال افراد از طرح کالابرگ الکترونیکی، احتمال افزایش مبلغ یارانه برای این افشار وجود دارد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش یارانه برای دهک‌های کم‌درآمد گفته که در پایان مطلب به آن می‌پردازیم.

بعد از اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن ماه سال پیش در تعدادی از استان‌های کشور، به مرور شاهد اجرای این طرح در کل کشور به خصوص استان تهران طی اسفندماه بودیم. بهره‌مندی از اعتبار کالابرگ الکترونیکی موضوع کاملا اختیاری است و به معنای پایان عصر یارانه نقدی نیست. اما حالا خبر از احتمال افرایش یارانه نقدی برای برخی از دهک‌های کم‌برخوردار جامعه رسیده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

افزایش مبلغ یارانه برای استفاده بیشتر از کالابرگ الکترونیک

در همین راستا، «احسان مطهری مطلق»، معاون نوآوری و توسعه خدمت شرکت فارا (شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان) طی گفتگو با همشهری آنلاین در خصوص آخرین خبر‌ها از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و طرح تشویقی افزایش مبلغ یارانه در کشور بیان داشت: «از 15 اسفندماه که طرح در سراسر کشور اجرا شد مردم برای خرید کالا از یارانه فروردین خود استفاده کردند و از 15 فروردین از یارانه اردیبهشت ماه خود در حال استفاده هستند. در این مدت ما یک بار به طور کامل سیکل کالابرگ را در سراسر کشور انجام دادیم و الان در سیکل دوم اجرا هستیم.»

وی درباره طرح دولت جهت ایجاد مشوق برای ترغیب مردم به‌منظور استفاده از کالابرگ الکترونیک اعلام کرد: «وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد موظف هستند طبق قانون بودجه 1402 یک آیین نامه اجرایی برای طرح‌های تشویقی تدوین و در آن محل و میزان منابع را مشخص کنند. در این آیین نامه اولویت طرح‌های تشویقی برای 5 دهک پایین جامعه است که جلسات آن از اسفند سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون در دست بررسی است و دولت تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارد و موظف است این آیین نامه را تدوین کند، ولی شاید تدوین آن زودتر انجام شود. احتمال دارد زمانی که دولت یارانه بعدی را بدهد این طرح تشویقی در آن اعمال شود.»

مطهری ضمن اشاره به گروهی که بیشترین بهره را از کالابرگ الکترونیکی در این مدت بردند، گفت: «در این مدت 5 دهک درآمدی پایین جامعه بیشترین میزان استفاده از کالابرگ را داشتند.»

وی همچنین به گروه کالایی که موارد استفاده بیش‌تری داشته، اشاره داشت:

«مردم در این مدت بیشتر روغن و برنج از طریق کالابرگ الکترونیک خریداری کردند.»

این مقام مسئول در ادامه افزود: «تدوین این آیین نامه موجب می‌شود تا 5 دهک پایین جامعه دریافتی بیشتری از طریق کالابرگ الکترونیک نسبت به یارانه خود داشته باشند. مبلغ آن هنوز مشخص نیست و بر سر آن کش و قوس‌هایی وجود دارد. اما به عنوان مثال اگر فردی در دهک سوم یارانه 400 هزار تومانی می‌گیرد علاوه براین 400 هزار تومان دریافتی، مبلغی نیز مازاد در اختیار خواهد داشت تا بتواند از طریق کالابرگ الکترونیکی کالای بیشتری بخرد. در حقیقت شارژ ریالی بیشتری برای این دهک‌ها انجام خواهد شد تا بتوانند از 10 قلم کالای اعلامی موجود، تعداد بیشتری خرید کالا انجام دهند.»

افزایش مبلغ یارانه
افزایش مبلغ یارانه برای این افراد تایید شد

معاون نوآوری و توسعه خدمت شرکت فارا همچنین اضافه کرد: «برداشت از حساب یک ماه زودتر موجب شده تا هم میزان اتصال فروشگاه‌ها به سامانه “شما” و هم میزان استفاده تهرانی‌ها برای خرید کالا بیشتر شود. در این مدت اکثر کسانی که مراجعه کرده اند درصد قابل توجهی از یارانه نقدی خود را کالا خریده اند.»

لازم به ذکر است در صورت تمایل سرپرستان خانوار برای مشاهده ریز تراکنش‌های خرید خود از طریق کالابرگ چنین امکانی از طریق اپلیکیشن «شما»  فراهم است.

مقدار اعتباری که از سرپرستان خانوار کسر می‌شود درحال‌حاضر طبق جدول قیمتی بوده که سال پیش در آن نرخ‌ها ذکر شده و میزان برداشت فعلا بر اساس آن ادامه دارد. مطهری در پایان خاطرنشان کرد: «اگر مسئولان ذیربط تغییر قیمت را به ما اعلام کنند ما تغییر را در سیستم و سامانه ایجاد خواهیم کرد، اما فعلا جدول قبلی به قوت خود پایدار است.»

بیشتر بخوانید: افزایش 40 درصدی دریافتی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توسط وزیر کار تایید شد [+جزئیات]

افزایش مبلغ یارانه برای سه دهک درآمدی پایین

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از فارس، با وجود به اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور، طبق اطلاعات واصله، استقبال آنچنانی از این طرح صورت نگرفته و صرفاً امتیاز در نظر گرفته شده در طرح کالابرگ الکترونیکی واریز اعتبار آن یک ماه پیش از واریز نقدی یارانه معیشتی بوده، لذا دولت در این زمینه قصد دارد تا طرح‌ها تشویقی در نظر بگیرد.

افزایش مبلغ یارانه برای این افراد تایید شد؛ شرط افزایش 20 درصدی یارانه اعلام شد!
افزایش مبلغ یارانه برای این افراد تایید شد؛ شرط افزایش 20 درصدی یارانه اعلام شد!

در همین زمینه «داود منظور»، رئیس سازمان برنامه و بودجه طی توئیتی در صفحه شخصی خود از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روز‌های آتی و همینطور شرط افزایش یارانه نقدی برای سه دهک اول درآمدی خبر داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این راستا بیان داشت: «افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.»

وی همچنین افزود: «‌امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالا‌های مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.»

در همین مورد طی تماسی با «هادی کاشف»، مجری طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی، اشاره شد: «هنوز افزایش 20 درصدی اعتبار کالابرگ برای سه دهک کم درآمد به ما ابلاغ نشده است و فعلا رئیس سازمان برنامه و بودجه از طریق فضای مجازی این خبر را اعلام کرده است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ »در حال حاضر طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور اجرا می‌شود که در این زمینه 39 هزار فروشگاه معمولی و 6 فروشگاه زنجیره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند.»

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401 [+جزئیات]

افزایش یارانه برای دهک‌های پایین درآمدی مشروط شد! [بروزرسانی 10 خرداد 1402]

صولت مرتصوی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، امروز (۱۰ خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اجرایی نشدن کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: قانون‌گذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالابرگ الکترونیکی تصویب کرد که در غیاب زیرساخت، در ابتدای طرح امکان عملیاتی شدن آن فراهم نبود، اما با دستور و تاکید ریاست‌جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

افزایش مبلغ یارانه برای این افراد تایید شد؛ شرط افزایش 20 درصدی یارانه اعلام شد!
افزایش مبلغ یارانه

او به تشریح اجرایی آزمایشی کالابرگ پرداخت و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و در اسفندماه در سراسر کشور اجرایی شد.

مرتضوی معتقد است کالابرگ الکترونیکی با اقبال عمومی مواجه نشده است. او افزود: به لحاظ اینکه مشمولان یارانه بین کالابرگ و نقدی مختار بودند، ترجیح‌شان دریافت یارانه به صورت نقدی بود. این طرح با اقبال عمومی مواجه نشد و استقبال اندک بود. در سال جدید در اجرای بند «ی» قانون بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی درباره افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی گفت: در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلاً کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان بوده به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند.

او در آخر اعلام کرد افزایش ۲۰ درصدی یارانه شامل افرادی می‌شود که ۷۰ درصد یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی مصرف کنند.

مرتضوی در آخر گفت: یارانه‌بگیران از طریق سامانه ملی اعتبار، یک ماه زودتر از زمان سررسید واریزی یارانه می‌توانند از این فرصت به قدر کافی استفاده کنند. این طرح کاملاً اختیاری است و اشخاص بین استفاده از کالابرگ یا نقدی می‌توانند انتخاب کنند اما کسانی که ۷۰ درصد یارانه را از این اقلام خریداری کنند، افزایش یارانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح تشویقی افزایش مبلغ یارانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید