0

افزایش فروش حواله خودرو ؛ اقدام اعتراضی مشتریان به افزایش قیمت خودرو در کارخانه!

افزایش فروش حواله خودرو ؛ اقدام اعتراضی مشتریان به افزایش قیمت خودرو در کارخانه!
بازدید 37

[ad_1]

گزارش‌ها ثابت می‌کنند که فروش حواله خودرو در بازار به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. ظاهراً این اقدام به دلیل افزایش قیمت خودرو در کارخانه است.

اقدامات خودروسازان در چند وقت اخیر برای افزایش قیمت محصولات تولیدی خود و دریافت مجوز از شورای رقابت منجربه افزایش قیمت خودرو در کارخانه شد. از این رو مشتریان نیز اقدام به فروش حواله خودرو کردند تا بازار خودرو را دوباره وارد نوسان کنند. این اقدام فقط جنبه اعتراضی دارد و باید دید که در کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود یا نه. بیشترین نمود این موضوع نیز در پلتفرم‌های فروش آنلاین محصولات قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: پرداخت پول برای انتشار اخبار کذب درباره ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ [+ویدئو]

فروش حواله خودرو در بازار افزایش یافت

خوردوسازان از چند ماه پیش تلاش‌های بسیاری برای نزدیک کردن قیمت کارخانه‌ای محصولات خود به قیمت بازار آزاد کرده و حتی مجوز افزایش قیمت کارخانه خودرو را نیز از شورای رقابت دریافت کرده‌اند. این تلاش‌ها نتیجه‌ای جزء افزایش بهای خودرو در کارخانه نداشته و همین موضوع نیز منجربه افزایش اعتراضات توسط مشتریان شده و این افراد بدون اینکه خودرویی خریداری کنند، اقدام به فروش حواله خودروهای خود می‌کنند.

مهمترین منبعی که می‌شود فروش حواله‌های خودرو را درآن مشاهده کرد، پلتفرم‌های فروش آنلاین محصولات است و اگر سری به آنها بزنید با تعداد بسیاری حواله خودرو مواجه خواهید شد. قیمت آنها نیز بسته به نوع خودرو و موعد تحویل متفاوت است. همچنین ایران خودرو نیز مطابق انتظار دست بالاتر را چه در تعداد حواله و چه در گران بودن مبلغ حواله دارد. اما باید در نظر گرفت که فروش حواله غیرقانونی است.

فروش حواله خودرو در بازار افزایش یافت

پس از اعمال استاندارهای 85گانه، قیمت خودرو در کارخانه افزابش شدیدتری پیدا کرد. خودروسازان نیز پس از لحاظ کردن این استانداردها در خودروهای خود اعلام کردند که امکان فروش خودرو با قیمت‌ها قبلی میسر نیست. این افزایش قیمت یا به صورت پلکانی بوده و یا در لحظه تغییر می‌کردند. اما واکنش مشتریات در هر صورت یکسان است.

نوع خودرو

موعد تحویل

قیمت حواله

پژو 207i پانوراما دنده‌ای بهار 1403 ۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو 207i پانوراما دنده‌ای بهار 1403 ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
سایپا اطلس بهار 1403 ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
ساینا S زمستان 1402 ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
شاهین اتوماتیک بهار 1403 ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
تارا اتوماتیک بهار 1403 ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

اکثر مشتریانی که در طرح‌های فروش شرکت کرده‌اند پس از اعمال قیمت‌های جدید، توان پرداخت نداشته و تصمیم به فروش حواله خرید خود کردند. این مورد به خصوص در محصولات ایران خودرو مشهود است و بهای محصولات ایران خودرو به شدت افزایش یافت.

اما عده‌ای دیگر از مشتریان نیز که تعداد زیادی هم هستند، از خرید خود انصرف دادند. این افراد معمولاً اقدام به خرید خودرو از بازار آزاد کرده و کمترین ضرر را نیز متحمل شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش فروش حواله‌های خودرو در بازار چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید