0

افزایش ترافیک داده‌ی تلفن همراه در سال 2021

افزایش ترافیک داده‌ی تلفن همراه در سال 2021
بازدید 146


سال 2021 به دلیل همه گیری کرونا، میزان استفاده از گوشی و ترافیک داده‌ی تلفن همراه افزایش یافته است. متوسط ​​قیمت جهانی برای هر گیگابایت، 4.07 دلار است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena، بر اساس داده‌های Stock Apps در ماه جولای، 67 درصد از جمعیت جهان معادل 5.3 میلیارد نفر تلفن همراه داشتند. در مقایسه با جولای سال گذشته، 117 میلیون کاربر جدید اضافه شده است.

اروپا در صدر، آمریکای شمالی در رتبه‌ی دوم

البته تمام این کاربران به طور مساوی در سراسر جهان توزیع نشده‌اند؛ به طور مثال، 86 درصد از جمعیت اروپا سال گذشته دارای تلفن همراه بودند و این منطقه پیشرو بود. با این حال، بازار اشباع شده و پیش بینی سال 2025 رقم 87 درصدی را نشان می‌دهد، بنابراین تقریباً در چند سال آینده رشدی نخواهد داشت.

آمریکای شمالی در رتبه‌ی دوم بوده و تنها چند درصد از اروپا عقب است. چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان در مجموع در یک سطح هستند و 83 درصد از مردم این کشورها تلفن دارند. کوچک‌ترین بازار متعلق به آفریقای جنوبی است، جایی که کمتر از نیمی از مردم تلفن همراه دارند.

توجه داشته باشید، 5.3 میلیارد نفر تنها تعداد افرادی را نشان می‌دهد که حداقل یک تلفن دارند، برخی از آنها دارای دو گوشی متصل به شبکه تلفن همراه هستند.

79 درصد تمام این گوشی‌ها، از نوع تلفن‌های هوشمند هستند (یعنی 6.4 میلیارد) و 73 درصد از کل ترافیک را تشکیل می‌دهند. سایر دستگاه‌های متصل مانند تبلت، لپ تاپ و روترها 3.8 درصد سهم بازار (310 میلیون دستگاه) هستند.

کرونا باعث افزایش 68 درصدی ترافیک تلفن همراه در سال 2021 شد که این میزان در سه ماهه اول سال به 66 اگزابایت رسید (یعنی 66 میلیون ترابایت).

دستگاه‌های اندرویدی 73 درصد از این ترافیک و دستگاه‌های iOS نیز 26.3 درصد از این ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین جهانی قیمت 1 گیگابایت داده تلفن

میانگین جهانی قیمت 1 گیگابایت داده تلفن، 4.07 دلار است. یونانی‌ها بیشترین هزینه را پرداخت می‌کنند که دو برابر متوسط جهانی و ​​یا 8.16 دلار است.

کاربران امارات و نیوزلند به ترتیب با 7.62 دلار و 6.99 دلار به ازای هر گیگابایت هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند و در رتبه‌های بعد از دانمارک قرار دارند.

اسرائیل با هزینه 0.05 دلار ارزان‌ترین اینترنت را در اختیار دارد. پس از آن ایتالیا با 0.27 دلار و روسیه 0.29 دلار قرار دارند. کاربران در ایالات متحده و انگلستان به طور متوسط ​​3.33 دلار و 1.42 دلار برای هر گیگ اینترنت پرداخت می‌کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید