0

افرادی که سریع حرف می زنند مغز سالم تری دارند

افرادی که سریع حرف می زنند مغز سالم تری دارند
بازدید 20

[ad_1]

محقیقین مرکز علوم بهداشتی دانشگاهی کانادا و دانشگاه تورنتو آزمایشات جدیدی انجام داده اند که نشان می‌دهد افرادی که سریع حرف می زنند مغز سالم تری دارند.

نتایج مطالعه تازه ای که توسط بایکرست، مرکز علوم بهداشتی دانشگاهی کانادا و دانشگاه تورنتو انجام شده، نشان می‌دهد که سلامت مغز با سرعت تکلم رابطه مستقیمی دارد. وقتی پای سلامت مغز در میان است، سرعت حرف زدن به اندازه به یاد آوردن کلمات مهم، حائز اهمیت می‌شود. بر اساس مطالعات اخیر، مشخص شده که افرادی که سریع‌تر حرف می‌زنند، احتمالا وضعیت سلامتی بهتری در قسمت‌های مختلف مغز دارند. این تحقیق که توسط بایکرست از دانشگاه کانادا و دانشگاه تورنتو انجام شده، یکی از نخستین مطالعاتی است که رابطه بین سلامت مغز و سرعت گفتار را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: چینی‌ها الماس را هم به رسانای برق تبدیل کردند!

جد ملتزر، رئیس بخش پژوهشی بایکرست کانادا و نویسنده اصلی مطالعه، می‌گوید: «نتایج مطالعات ما نشان می‌دهند که تغییر در سرعت کلی حرف زدن می‌تواند نشان‌دهنده تغییراتی در مغز باشد. این نشان می‌دهد که سرعت حرف زدن باید به منزله بخشی از ارزیابی‌های شناختی استاندارد مورد آزمایش قرار گیرد تا به پزشکان کمک کند زوال شناختی را سریع‌تر تشخیص دهند و به افراد مسن‌تر نیز کمک کند که با افزایش سن، سلامت مغزشان را حفظ کنند.»

برای بررسی این‌که سرعت حرف زدن چه ارتباطی با سلامت مغز دارد، پژوهشگران از ۱۲۵ داوطلب ۱۸ تا ۹۰ ساله خواستند سه ارزیابی مختلف را به اتمام برسانند. در ارزیابی اول، داوطلبان می‌بایست به سؤال‌هایی درباره تصاویری که برای آن‌ها نمایش داده می‌شد پاسخ می‌دادند، البته به طور همزمان باید به کلمات مزاحمی که در هدفون آنها پخش می‌شد هم گوش می‌دادند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی رابطه سرعت تکلم با سلامت مغز چیست؟ نظرات خود را با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید