0

اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6 می‌تواند جانتان را نجات دهد

اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6 می‌تواند جانتان را نجات دهد
بازدید 31


سامسونگ از قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6 به منظور پایش بهتر اوضاع و احوال سلامتی کاربران استفاده خواهد کرد.

درحال‌حاضر، ساعت‌های هوشمند با بررسی داده‌های جمع‌‎آوری‌شده و بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده، بی‌نظمی‌ها یا الگو‌های غیرعادی در علائم حیاتی را تشخیص داده و با اطلاع‌رسانی فوری آن‌ها به کاربر یا اورژانس مراکز درمانی از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. بنابراین ساعت‌ هوشمند با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته‌ خود همچون بررسی و نظارت مستمر بر اطلاعات مربوط به سلامت انسان، توانایی نجات جان انسان‌ها را دارد.

تا به امروز تعداد زیادی از مالکان ساعت‌های هوشمند به علت همین اطلاع‌رسانی به موقع این گجت‌ها، از خطر مرگ نجات یافته‌اند. این دستگاه‌ها توانایی پایش مستمر و مداوم علائم حیاتی همچون ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون را داشته و هشدار‌های اولیه را در صورت وقوع شرایط اضطراری سلامتی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قابلیت نظارت بر قند خون هواوی واچ 4 معرفی شد؛‌ پیشدستی هواوی بر اپل!

اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6

طبق گزارش گیزموچاینا، قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6 به عنوان یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده در سری جدید گلکسی واچ سامسونگ محسوب می‌شود که به‌تازگی از سازمان غذا و داروی آمریکا FDA و وزارت ایمنی غذا و دارو کره MFDS موفق به دریافت تأییدیه شده است.

قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN)، با بهره‌گیری از آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG)، به دارندگان ساعت‌های هوشمند توانایی کنترل مداوم ریتم قلب را می‌دهد و در صورت مشاهده هر گونه بی‌نظمی، اقدام به اعلان هشدار‌های مربوطه می‌کند.

اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6

نرم‌افزار پایش سلامت Samsung Health، هم‌اکنون امکان کنترل پارامترهای سلامتی دیگری همچون دمای پوست، فشار خون و سطح اکسیژن خون را هم دارد. این نرم‌افزار در کل، جمع‌بندی جامعی از وضعیت سلامتی را برای کاربر ارائه می‌کند. البته نکته قابل‌توجه این است که چنین نرم‌افزارهایی به هیچ عنوان جایگزینی جهت تشخیص سلامتی از طرف پزشک متخصص نیستند؛ بنابراین در صورت احساس ناخوشایندی، بهتر است همیشه با پزشک متخصص مشورت شود.

این قابلیت برای افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، فواید فراوانی دارد؛ همچنین این ویژگی به افرادی که از مشکلات قلبی و عروقی رنج می‌برند مجوز کنترل راحت سلامت سیستم قلب و عروق خود را خواهند داشت و احتمال وقوع مشکلاتی همچون سکته، نارسایی قلب و سایر مشکلات قلبی و عروقی را به کمترین حد خود می‌رساند. طبق برنامه امکان استفاده از این ویژگی ابتدا در 13 کشور آرژانتین، آذربایجان، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هنگ‌کنگ، اندونزی، پاناما، امارات، کره و ایالات متحده فراهم می‌شود. سپس باید منتظر فعالسازی این ویژگی در آینده برای کشورهای بیشتری باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعلان ریتم نامنظم قلب در گلکسی واچ 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید