0

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند
بازدید 145


طی اتفاقاتی عجیب در 24 ساعت گذشته، با عزل تمام اعضای هیئت مدیره، اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی معرفی شدند!

هیئت عالی اعضای نظارت با عزل تمام اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، هیات مدیره جدیدی را تا زمان برگزاری انتخابات جدید معرفی کرده است. اما در 24 ساعت گذشته اتفاقات عجیبی در این نهاد رخ داده که در ادامه به بررسی جزئی و مرحله به مرحله آن‌ها می‌پردازیم.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: دردسرهای تفکیک اتحادیه کسب و کار مجازی [گفتگو با رضا الفت نسب]

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

به گزارش پیوست، اعضای هیئت مدیره جدید از سوی اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت انتخاب شده‌اند و آرمان صفایی به عنوان رئیس هیدت مدیره جدید اتحادیه منصوب شده است.

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند

هرچند تاکنون فقط یک انتخابات برای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار شده است اما این اتحادیه با احتساب آرمان صفایی چهار رئیس به خود دیده است. محمد کرمی، حمید محمدی، فرشاد وکیل‌زاده رؤسای قبلی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بوده‌اند.

در سالیان گذشته چندین بار برای برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده اما هر بار به دلایلی این انتخابات به تعویق افتاده است. کرونا، همزمانی با ماه رمضان و نهایتا نامه وزیر برای تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه از جمله دلایل عدم انجام انتخابات اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بوده است.

در جدیدترین تحولات اتحادیه کسب و کارهای مجازی، هیات عالی نظارت همه اعضای هیات مدیره را برکنار و اعضای جدیدی منصوب کرده است. در مصوبه 127 هیات عالی نظارت نیز قید شده بود که اعضای هیات مدیره اتحادیه بعد از تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات عزل شده‌اند.

صورت جلسه 127 هیات عالی نظارت مبنی بر عزل اعضای هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نیز به امضای 9 عضو حاضر رسیده است. بر این مبنا و با تصمیم هیات عالی نظارت، فرشاد وکیل‌زاده، سعید گودرزیان، رضا الفت‌نسب، مصطفی سعیدنژاد از هیات رئیسه عزل می‌شوند؛ البته پیش از صدور این حکم میلاد منشی‌پور و حمیدرضا اعتدال‌مهر از هیات مدیره اتحادیه استعفا داده بودند. حکم هیات عالی نظارت، هیات مدیره قبلی اتحادیه را نیز شامل می‌شود.

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند
اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

بررسی اتهامات وارد شده به اعضای پیشین اتحادیه در جلسه 126 هیات عالی نظارت در خرداد 1401 انجام شده بود و در آن جلسه، حمید محمدی، محمد کرمی، شهرام شاهکار، رضا الفت‌نسب و فرشاد وکیل‌زاده از خود دفاع کردند و موضوع با یک تذکر کتبی پایان یافت، اما این موضوع دوباره در جلسه 127 مورد بررسی قرار گرفت و حکم به عزل همه اعضای هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی داده شد و صورت‌جلسه هم به امضای 9 نفر عضو حاضر در جلسه رسید.

در صورت‌ جلسه ۱۲۶ هیات عالی نظارت قید شده است که اعضای هیات مدیره و بازرس اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی تفهیم اتهام شده‌اند و با توجه به دفاعیات کتبی و حضوری مشارالیهم در جلسه و عدم ارائه مدارک و مستندات کافی جهت برائت از تمامی اتهام‌های وارده اعمال تنبیه تذکر کتبی برای اعضای هیات مدیره و بازرس اتحادیه به تصویب هیات عالی نظارت رسیده و انتخابات نیز باید ظرف مدت یک ماه برگزار شود. در این مصوبه هیچ صحبتی از عزل هیات مدیره به میان نیامده بود. این در حالی است که در صورت عزل اعضای هیئت مدیره، این افراد نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند.

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند
صورت جلسه 126 هیات عالی نظارت

اقدام هیات عالی نظارت در عزل اعضای اتحادیه در شرایطی انجام شده که هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حکمی که 10 آبان سل جاری صادر کرد، امکان عزل اعضای هیات مدیره را از هیات عالی نظارت گرفت و اعلام کرد چون حکم قضایی صادر می‌شود باید از مجرای قانونی مرتبط یعنی دادگاه اقدام شود.

بنابر ماده 75 قانون نظام صنفی کشور: «رسیدگی به تخلفات اداری مسئولان اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی و شورای اصناف کشور برابر آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت صمت و با همکاری وزارت دادگستری تهیه و به تصویب اکثریبت مطلق آرای وزیران حاضر در هیات عالی نظارت خواهد رسید»

این ماده قانونی اما بعد از اصلاح قانون نظام صنفی حذف شد و در نهایت هیات عالی نظارت با استناد به بند هـ ماده 55 قانون نظام صنفی دستورالعملی را تهیه کرد که بر اساس آن نظارت بر حسن انجام وظایف قانونی و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های نظارت، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف شهرستان و اتاق اصناف ایران و نظارت بر فعالیت ان‌ها در حدود مفاد این قانون از وظایف هیئت عالی نظارت است. همچنین عزل هیئت مدیره اتحادیه‌ها و هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در حدود صلاحیت هیئت عالی نظارت است.

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند

هیئت عالی نظارت بر همین اساس اقدام به عزل هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی کرده اما این مصوبه را هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال کرده است. در این شرایط به نظر می‌رسد هیات عالی نظارت نمی‌تواند اقدامی جهت عزل اعضای هیئت مدیره انجام بدهد و باید دادگاه در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

هرچند در شرایط فعلی آرمان صفایی به عنوان رئیس هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انتخاب شده اما هنوز اعتبارنامه اعضای جدید اتحادیه صادر نشده است.

گفتنی است، ساعاتی پیش اتاق اصناف ایران، در نامه‌ای به هیات عالی نظارت حسین کلانتری، آرمان صفایی، عباس اسماعیل‌زاده، علی بابایی چمشه احمدرضایی، مهدی خدادادی، محمد حسین پرمایون را به عنوان اعضای هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی منصوب کرد.

اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند
اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منصوب شدند

در نامه ارسال شده قید شده این افراد به عنوان افراد جایگزین تا زمان برگزاری انتخابات اتحادیه مدیریت اتحادیه کسب و کارهای مجازی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نصب اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید