0

اعتصاب دیجی کالا و اسنپ در اعتراض به محدودیت‌های اینترنتی

اعتصاب دیجی کالا و اسنپ در اعتراض به محدودیت‌های اینترنتی
بازدید 201


اعتصاب دیجی کالا و اسنپ را می‌توان از ترکش‌های انتشار بیانیه انجمن تجارت الکترونیک ایران در ارتباط با محدودیت‌های اینترنتی و تاثیرات منفی آن قلمداد کرد.

انتشار بیانیه انجمن تجارت الکترونیک ایران و پرداختن آن به پیامدهای اختلالات اینترنتی و فیلترینگ ناگهانی اینستاگرام و واتساپ، در ادامه با واکنش غول‌های صنعت اقتصاد دیجیتال ایران همراه شد و به طور خاص شماری از کارکنان و برنامه‌نویسان شرکت‌های دیجی‌کالا و اسنپ همراه شده است.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: افشاگری: پشت پرده اختلالات شبکه اینترنت چیست؟ [مصاحبه اختصاصی مجله خبری آی تی و دیجیتال با حامد بیدی]

اعتصاب دیجی کالا و اسنپ

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران چند روز پیش منتشر شد و ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آن پرداختیم. در این بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران با اشاره به کشته‌شدگان حوادث اخیر اعلام کرده:

«بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم.»

در بیانیه فوق‌الذکر که در روز پنج‌شنبه (هفتم مهر ماه) منتشر شده چنین آمده است که:

«فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه تنها تیشه به ریشه‌ تجارت الکترونیک کشور می‌زند، بلکه این‌ بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آورده که باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.»

این انجمن در ادامه بیانیه خود، مسئولیت شرایط حال حاضر اینترنت و فضای مجازی را به عهده «نهادهای تصمیم‌ساز» دانسته و تاکید می‌کند:

«شیوه‌ تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند، مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر ‌می‌سازد.»

اعتصاب دیجی کالا و اسنپ در اعتراض به محدودیت‌های اینترنتی

در بخش دیگری از این بیانیه چنین آمده است که:

«این انجمن وظیفه خود می‌داند، هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.»

اختلالات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ باعث وارد آمدن خسارت زیادی به کسب‌وکارها (مخصوصا کسب‌ و کارهای کوچک و خانگی) وارد می‌کند. به همین دلیل در این بیانیه درباره این موضوع چنین آمده است که:

«قطع دسترسی به اینستاگرام، بیش از 400 هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.»

نویسندگان این بیانیه با اشاره به اینکه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، تیشه به ریشه تجارت الکترونیک کشور زده، اعلام کردند:

«این بار موجی از نارضایتی در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آمده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.» عصر دیروز برخی کارکنان اسنپ و دیجی‌کالا با انتشار بیانیه‌ای دست از کار کشیدند.

جالب است بدانید که این بیانیه در شرایطی منتشر شده است که دو روز گذشته وزیر ارتباطات در دنباله‌ جلسه هیئت دولت به فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ اشاره کرد و اعلام کرد:

«این پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی تاثیر مستقیم در شلوغی‌های اخیر داشته و به مردم آسیب زده‌اند. رفع فیلتر این پلتفرم‌ها وابسته به نظر مراجع ذی‌صلاح است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اعتصاب دیجی کالا و اسنپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید