0

اضافه شدن داوران خارجی به گلدن گلوب ؛ آخرین تلاش‌ها برای ایجاد تنوع!

اضافه شدن داوران خارجی به گلدن گلوب ؛ آخرین تلاش‌ها برای ایجاد تنوع!
بازدید 145


همه ما با جوایز و مراسم گلدن گلوب آشنا هستیم. حال برخی اخبار از اضافه شدن داوران خارجی به گلدن گلوب حکایت دارند تا روند رای دادن متنوع‌تر شود.

جوایز گلدن گلوب (Golden Globe Award) مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده توسط 93 عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی اهدا می‌گردد.

مستر بلیط

این جایزه نخستین بار در سال 1944 به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام بهترین فیلم یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022

اضافه شدن داوران خارجی به گلدن گلوب

طبق اخبار به دست رسیده  گلدن گلوب در آخرین تلاشش برای تنوع بخشیدن به انتخاب‌هایش و گسترده کردن مجموعه افرادی که برای انتخاب‌ها رای می‌دهند، از اعضای فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) دعوت کرده تا به عنوان رای‌دهندگان غیرعضو در دوره 2023 فعالیت کنند.

افزایش 200 نفر رای دهنده‌گان، تعداد کل رای‌دهندگان گلدن گلوب را تقریباً 3 برابر حال حاضر می‌کند. اکنون 101 عضو فعال و 3 عضو بازنشسته در این مجموعه حضور دارند.

سخنگوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود گفته است هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد داوران این مجموعه وجود ندارد. همچنین یکی از اعضای فیپرشی گفته دعوتنامه‌ای ایمیلی از گلدن گلوب دریافت کرده است.

کلاوس اِدِر دبیرکل فیپرشی هم از این عمل پشتیبانی کرد و گفت تنوع بخشیدن به رای دهندگان در سطح جهان به معنای غنای فرهنگی است. برای افزوده شدن به عنوان داور گلدن گلوب اعضای فیپرشی باید خارج از آمریکا مستقر باشند و نقدهای خود را برای نشریات بین‌المللی بنویسند. درخواست رای‌دهندگان هر سال بررسی می‌شود و فردی که سال پیش عضو بوده می‌تواند دوباره انتخاب شود.

داوران خارجی به گلدن گلوب
جوایز گلدن گلوب

فیپرشی یک فدراسیون متشکل از انجمن‌های ملی منتقدان فیلم از 49 کشور مختلف است که در برخی از کشورها ممکن است صدها عضو داشته باشد. برای کشورهایی که انجمن ملی نقد ندارند فیپرشی 79 عضو فردی از 35 کشور را به عنوان عضو پذیرفته است.

اعضای فیپرشی تا 20 جولای فرصت دارند تا به عنوان رای دهنده گلدن گلوب درخواست دهند. درخواست‌ها توسط کمیته‌ای متشکل از 5 روزنامه‌نگار غیر از گلدن گلوب و 4 عضو فعلی گلدن گلوب بررسی می‌شود.

سال پیش گلدن گلوب برای بهبود وضعیت تنوع اعضای خود 21 عضو جدید پذیرفت که 6 نفر از آن‌ها سیاهپوست بودند. به دنبال گزارشی که لس‌آنجلس تایمز از وضعیت محدود و تقریباً یک‌دست سفیدپوست گلدن گلوب منتشر کرد، این انجمن مشروعیت خود را از دست داد و سال پیش برنامه تلویزیونی آن‌ها پخش نشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اضافه شدن داوران خارجی به گلدن گلوب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید