0

اسپیس ایکس 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

اسپیس ایکس 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد
بازدید 94

[ad_1]

براساس اطلاعاتی که برخی منابع آگاه فاش کرده‌اند، اسپیس ایکس 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است که رقم بسیار بزرگی برای این شرکت به‌حساب می‌آید.

براساس اطلاعاتی که برخی منابع آگاه در اختیار بلومبرگ قرار داده‌اند، ظاهراً ارزش کمپانی هوافضایی اسپیس‌ ایکس که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، 150 میلیارد دلار تخمین زده شده است. آنطور که این منابع گزارش داده‌اند، ایلان ماسک درنظر دارد بخشی از سهام این شرکت را به فروش برساند و همین موضوع باعث شده است که قیمت آن نیز افزایش داشته باشد. اما چرا ثروتمندترین فرد جهان جنین تصمیمی گرفته است؟

بیشتر بخوانید: استخدام یک نابغه 14 ساله در اسپیس ایکس به عنوان مهندس نرم‌افزار استارلینک

اسپیس ایکس 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاهی که خواسته‌اند هویتشان فاش نشود، مدعی شده‌اند که هدف اول این شرکت جستجو به‌دنبال سرمایه‌گذاری است که خواهان خرید 750 میلیون دلار از سهام این شرکت باشد. اسپیس ایکس ظاهراً می‌خواهد بخشی از سهامش را به‌قیمت هر برگ 80 دلار بفروشد.

در ماه ژانویه خبرگزاری CNBC در گزارشی مدعی شده بود که ارزش اسپیس‌ایکس با جذب حدود 750 میلیون دلار سرمایه جدید به‌حدود 137 میلیارد دلار رسیده؛ بنابراین طبیعی است که ارزش این شرکت در طول این چند ماه 13 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده باشد.

اسپیس ایکس 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

البته نباید فراموش کنیم که این شرکت در ماه آوریل زمانی که برای اولین‌بار سعی داشت قدرتمندترین راکت خود موسوم به استارشیپ را به مدار بفرستد، در آزمایش خود شکست خورد. محققان اسپیس‌ایکس حالا مشغول آماده‌شدن برای آزمایش بعدی استارشیپ هستند. این فضاپیما درنهایت قرار است رویای ایلان ماسک برای سفر انسان به مریخ را برآورده کند. استارشیپ همچنین وسیله حمل‌ونقل فضانوردان به ماه خواهد بود.

اسپیس‌ایکس هفته گذشته از مرز 200 فرود با فضاپیماهای خود عبور کرد و حالا در مسیر دستیابی به هدف 100 پرواز در سال 2023 قرار دارد. این شرکت با طراحی راکت چندبارمصرف فالکون 9 تحولی اساسی را در صنعت هوافضا رقم زد و هزینه مأموریت‌های فضایی را به‌طرز قابل‌توجهی پایین آورد.

بخش عمده سهام شرکت اسپیس‌ایکس به‌عنوان یک شرکت خصوصی در دست ایلان ماسک است. او حدود 47 درصد از سهام شرکت و 78 درصد از حق رأی را در اختیار دارد. چندین شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی و عمومی دیگر هم ازجمله سایر سهام‌داران این کمپانی به‌حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارزش‌گذاری 150 میلیارد دلاری اسپیس ایکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید