0

اسپرسو، بلاک چین متمرکز بر حریم خصوصی

اسپرسو، بلاک چین متمرکز بر حریم خصوصی
بازدید 66

[ad_1]

محققان رمزنگاری استنفورد در حال ساخت اسپرسو، بلاک چین متمرکز بر حریم خصوصی هستند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از techcrunch؛ اگر قرار است فناوری بلاک چین در سطح گسترده‌ای استفاده شود؛ باید ارزان‌تر و کارآمدتر شود.

اما امروزه هزینه‌ای شبکه‌ها بالا است؛ در این راستا پروژه‌های جدیدی برای ارتقای کارایی در بلاک‌چین انجام شده است. از جمله بلاک‌چین Subspace، که هفته گذشته با سرمایه‌گذاری 32.9 میلیون دلاری رونمایی شد.

اکنون، تیمی از محققان رمزنگاری کاربردی دانشگاه استنفورد وارد میدان شده‌اند.

این تیم در حال ساخت اسپرسو، یک بلاک چین جدید هستند تا با اولویت دادن به حریم خصوصی و تمرکززدایی کاربر، توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های کمتری داشته باشند.

بن فیش، مدیر بن فیش در مصاحبه‌ای به TechCrunch گفت: اسپرسو، یک ابزار رمزنگاری است که به طرفین اجازه می‌دهد صحت یک جمله را بدون افشای شواهد پشت آن بیانیه اثبات کند، هدف اسپرسو بهینه سازی حریم خصوصی و مقیاس پذیری است.

شرکت Espresso Systems، توسط فیش، مدیر عملیات، چارلز لو و دانشمند ارشد بندیکت بونز و همکارانی در استنفورد رهبری می‌شود که هر کدام بر روی پروژه‌های وب 3 برجسته دیگری از جمله بلاک چین Monero و BitTorrent کار کرده‌اند

بن فیش، مدیر شرکت اسپرسو سیستمز و چارلز لو

برای دستیابی به توان عملیاتی بالاتر، اسپرسو از ZK-Rollups، راه حلی مبتنی بر دانش صفر که امکان پردازش تراکنش‌های خارج از زنجیره را فراهم می‌کند؛ استفاده می‌کند.

هدف اصلی استراتژی اسپرسو، تمرکز بر حریم خصوصی و تمرکززدایی است.

راه حل اصلی شرکت برای حفظ حریم خصوصی، یک برنامه قرارداد هوشمند به نام Configurable Asset Privacy برای Ethereum (CAPE) است که به افراد در بلاک چین اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند چه کسی می‌تواند اطلاعات مربوط به مالکیت و جابجایی دارایی‌های آن‌ها را ببیند.

علاوه بر اولین عرضه عمومی، اسپرسو سیستمز اعلام کرد که یک سرمایه سری A به ارزش 29.9 میلیون دلار به رهبری Greylock Partners و Electric Capital با مشارکت Sequoia Capital، Blockchain Capital و Slow Ventures جمع آوری کرده است.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید