0

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه ؛ قانون علیه قانون؟!

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه ؛ قانون علیه قانون؟!
بازدید 158


آقای زلفی‌گل، وزیر علوم دولت وقت جمهوری اسلامی ایران، از تاسیس دفتری در دانشگاه‌ها برای استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه برای عقد قراردادهای همکاری و… خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدعلی زلفی‌گل امروز در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری، بحث‌هایی مطرح کرد. او همچنین از احتمال حضور نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت.

بیشتر بخوانید: بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت‌های کشور!

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه

ابتدا لازم است مقداری درباره قانون ممنوعیت حضور نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه شود. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در 30 مردادماه سال 1379، ورود نیروهای مسلح اعم از نظامی، انتظامی و اطلاعاتی برای انجام انواع ماموریت‌های امنیتی، حمل و نگهداری سلاح و دستگیری افراد در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ممنوع است.

البته بر اساس تبصره این قانون، ورود نیروهای مسلح به دانشگاه در شرایط اضطراری فقط با درخواست رئیس دانشگاه یا مرکز آموزش عالی و با موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت وقت در چارچوب ضوابط قانونی مقدور است.

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها

وزیر علوم در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری گفت:‌ «در اثر تعامل وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد چند اتفاق بیفتد؛ اول این که اجازه امریه پسا دکترا را قرار شد ستادکل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری بگیرند. همچنین برای امریه سربازی پارک‌های علم و فناوری قرار شد یک دفتر در هر دانشگاهی به نماینده نیروهای مسلح اختصاص داده شود تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با نیروهای مسلح قرار است انجام شود، از این طریق پیگیری شود».

در ادامه آقای زلفی‌گل مطالبی درباره استفاده از ظرفیت ملی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و حمایت‌های انجام‌شده و در دست انجام در جامعه دانشگاهی مطالبی را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات وزیر علوم درباره دفتردار شدن نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها چیست؟ آیا این موضوع خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و عرف بین‌المللی است؟‌ دیدگاه خود را با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید