0

استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل ممنوع شد

استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل ممنوع شد
بازدید 51


استفاده از ChatGPT برای تمامی کارمندان اپل ممنوع اعلام شد. ظاهراً اپل نیز از خطرات چت‌بات‌های هوش مصنوعی آگاه شده است.

براساس اعلام برخی از منابع آگاه، استفاده از ChatGPT نیز برای تمامی کارمندان شرکت اپل ممنوع شده است. این مسئله در شرایطی است که شب گذشته OpenAI نسخه iOS اپلیکیشن اختصاصی ChatGPT را برای گوشی‌ها آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر کرد. البته چندی پیش نیز در اقدامی مشابه، سامسونگ استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT را برای کارمندانش ممنوع کرده بود و حالا در ادامه راه غول فناوری کره، غول تکنولوژی آمریکایی نیز تصمیم به این کار گرفته است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: وجود ChatGPT به خاطر من است!

ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل

OpenAI شب گذشته اعلام کرد اپلیکیشن ChatGPT را برای آیفون منتشر کرده است. این چت‌بات مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی در اواخر سال ۲۰۲۲، رشد انفجاری تجربه کرد و امروزه کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

با وجود محبوب‌بودن و کاربردی‌بودن چت جی پی تی، به‌نظر می‌رسد اپل در برابر این سرویس موضع دارد. خبرگزاری وال‌استریت ژورنال به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد کارمندان اپل اجازه ندارند از ChatGPT استفاده کنند. اپل گفته که نباید از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای کار استفاده کرد.

ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل

اپل نگران است که ابزارهای هوش مصنوعی، اطلاعات محرمانه‌ شرکت را از کارمندان جمع‌آوری کنند. اپل افزون‌بر ChatGPT، استفاده از Copilot گیت‌هاب را که تحت مالکیت مایکروسافت است نیز ممنوع کرده؛ Copilot ابزاری است که نوشتن خودکار کدها را امکان‌پذیر می‌کند.

مایکروسافت در ChatGPT نیز نقش دارد و بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت خالق این چت‌بات یعنی OpenAI محسوب می‌شود. ChatGPT داده‌ها را برای توسعه‌دهندگانش می‌فرستد تا این پلتفرم در گذر زمان بهبود پیدا کند.

یکی از باگ‌های ChatGPT مدتی پیش به کاربران امکان می‌داد تاریخچه‌ چت‌های سایر کاربران را ببینند. پس از این حادثه‌ امنیتی، OpenAI گزینه‌ خاموش کردن تاریخچه‌ چت را به ChatGPT اضافه کرد. با خاموش کردن تاریخچه‌ چت، داده‌ها برای تعلیم ChatGPT استفاده نخواهند شد.

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن ایمیل‌های کاری یا سؤال درباره‌ مشکلات محیط کار، ممکن است به افشای اطلاعات محرمانه‌ اپل منتهی شود. تولیدکننده‌ آیفون رویکردی بسیار سخت‌گیرانه در قبال افشای اطلاعات دارد.

اپل تنها شرکتی نیست که استفاده از هوش مصنوعی مولد را ممنوع می‌کند. گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند فهرست این شرکت‌ها شامل ورایزن و جی‌پی‌مورگان و آمازون و سامسونگ است. وال‌استریت ژورنال می‌گوید اپل روی مدل هوش مصنوعی اختصاصی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید