0

استفاده از گیمیفیکیشن، هوش مصنوعی و داده برای کمک به آموزش

استفاده از گیمیفیکیشن، هوش مصنوعی و داده برای کمک به آموزش
بازدید 249

[ad_1]

در اینجا مقاله بررسی شده که چگونه هوش مصنوعی و گیمیفیکیشن مبتنی بر داده می‌تواند به آموزش کمک کند تا افراد بتوانند دانش و مهارت‌های لازم برای آینده‌ای بهتر را به دست آورند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از theedgesingapore، در ابتدا بهتر است بدانید گیمیفیکیشن (gamification) یا بازیوارسازی به این معنا است که از ساختارهای بازی، در پدیده‌هایی که ماهیت غیر بازی دارند استفاده کنیم.

فناوری می‌تواند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند. یکی از بخش‌هایی که فناوری می‌تواند به تغییر واقعی کمک کند، آموزش است، و ما در طول همه گیری شاهد آن بودیم.

همانطور که می دانید امروزه درس خواندن و یافتن شغل برای همه آسان نیست. این کار برای کسانی که به آموزش دسترسی ندارند و مهارت‌های اساسی ندارند، چالش برانگیزتر است. طبق آمار اخیر یونسکو بیش از 263 میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان از مدرسه بازمانده‌اند.

فناوری می‌تواند نقش مهمی در پر کردن این شکاف‌ها داشته باشد. امروزه، فناوری این پتانسیل را دارد که مدل‌های سنتی آموزش را کنار گذاشته و شیوه آموزش و یادگیری ما را متحول کند.

در واقع با بهره‌گیری از راه‌حل‌های مبتنی بر داده‌های هوش مصنوعی، آموزش برای همه در دسترس قرار می‌گیرد و یک محیط یادگیری کارآمد ایجاد می‌شود تا آموزش شبیه‌سازی شود.

دسترسی افراد به گوشی و اینترنت می‌تواند به این نوع آموزش کمک کند.

البته این راه‌حل‌های فنی باید به‌طور خاص برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و اتصال متناوب به اینترنت طراحی شوند تا به راحتی در دسترس افراد محروم باشند.

استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش

یادگیری مبتنی بر بازی همراه با هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهند که با سرعت در محیطی امن قرار بگیرند و به این باور برسند که در آن نیازی به ترس از شکست یا کندی وجود ندارد.

با استفاده از این برنامه‌های بازی‌های موبایلی که به‌صورت استراتژیک انتخاب شده‌اند، جوانان خارج از مدرسه می‌توانند مهارت‌های انگلیسی و حساب خود را افزایش دهند و مهارت‌های زندگی بیشتری را یاد بگیرند.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید