0

استفاده از واقعیت افزوده و توانایی‌های فوق بشری در پزشکی

استفاده از واقعیت افزوده و توانایی‌های فوق بشری در پزشکی
بازدید 159

[ad_1]

کنفرانس ارتوپدی دیجیتال در سانفرانسیسکو (DOCSF 2022) با موضوع اصلی تصور حرفه پزشکی در سال 2037 برگزار شد و ما تحت تأثیر میزان پیشرفت واقعیت افزوده (AR) در پزشکی قرار گرفتیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، با این حال ما پیش بینی می‌کنیم که خیلی زودتر از سال 2037 و تا پایان این دهه واقعیت افزوده به ابزاری رایج برای جراحان، رادیولوژیست‌ها و بسیاری دیگر از متخصصان پزشکی تبدیل شود و در اوایل دهه 2030، بسیاری از ما نزد پزشک خانواده برویم و توسط پزشکی با عینک AR معاینه شویم.

واقعیت افزوده به پزشکان قدرت‌های فوق العاده‌ای می‌دهد

واقعیت افزوده به پزشکان این امکان را می‌دهد که مستقیماً به یک بیمار نگاه کنند و شواهدی از تروما یا بیماری را در محل دقیق بدن او ببینند. البته، توانایی نگاه کردن به زیر پوست در حال حاضر با ابزارهایی مانند CT و  MRI وجود دارد، اما در حال حاضر، پزشکان این تصاویر را روی پنل ها مشاهده می‌کنند نه روی بدن انسان.

در یک مطالعه چشمگیر از دانشکده پزشکی دانشگاه Teikyo در ژاپن، یک اتاق اورژانس آزمایشی با توانایی گرفتن سی تی اسکن از کل بدن بیماران ترومایی آزمایش شد و بلافاصله به تیم پزشکی که همگی از هدست های AR استفاده می‌کردند، اجازه داد تا به بیمار نگاه کنند و محل دقیق تروما را مشاهده کنند.

به عبارت دیگر، فناوری AR تصاویر پزشکی را از روی صفحه نمایش بر می‌دارد و آنها را در فضای سه بعدی در مکانی دقیق و هماهنگ با بدن بیمار قرار می‌دهد که برای پزشکان بسیار مفید است.

فراتر از دید اشعه ایکس، فناوری واقعیت افزوده محتوای کمکی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد که روی بدن بیمار قرار می‌گیرند تا در انجام وظایف بالینی به آنها کمک کنند.

با نگاهی به آینده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که واقعیت افزوده بر تمام جنبه‌های پزشکی تأثیر بگذارد.

در این میان بزرگترین چالش برای هر برنامه واقعیت افزوده دقیق، ثبت دقیق دنیای واقعی و دنیای مجازی است.

در یک مطالعه اخیر از کالج امپریال لندن و دانشگاه پیزا، محققان یک سیستم واقعیت افزوده بدون نشانگر را برای جراحان آزمایش کردند که از دوربین‌ها و هوش مصنوعی برای تراز کردن دقیق دنیای واقعی و مجازی استفاده می‌کند. روش آن‌ها سریع‌تر و ارزانتر بود، اما دقیق نبود. اما این دستاوردهای اولیه است و در سال‌های آینده، فناوری عمل جراحی با پشتیبانی AR و بدون نیاز به نشانگرهای پرهزینه عملی خواهد شد.

به طور کلی، پیشرفت در استفاده پزشکی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیار چشمگیر و هیجان انگیز است و پیامدهای قابل توجهی هم برای آموزش پزشکی و هم در عمل پزشکی دارد.

 

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید