0

استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی

استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
بازدید 81

[ad_1]

شش سال از زمانی که جفری هینتون اعلام کرد که در 5 سال آینده باید از هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی استفاده کرد و یادگیری عمیق بهتر از رادیولوژیست‌ها خواهد بود؛ می‌گذرد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، با این حال، آنچه در حال تحول است، تلاش‌های بی وقفه برای وارد کردن مدل‌های هوش مصنوعی مرتبط با تصویربرداری پزشکی در بخش بالینی است.

همچنین اطمینان از اینکه داده‌های تصویربرداری پزشکی که با مدل‌های هوش مصنوعی آموزش داده می‌شوند، قوی، متنوع و در دسترس همگان باشند.

در این راستا انویدیا امروز در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) اعلام کرد که MONAI، یک چارچوب هوش مصنوعی تصویربرداری پزشکی منبع باز  این کار را آسان خواهد کرد.

این سیستم این کار را با بسته‌های کاربردی MONAI (MAP) که از طریق MONAI Deploy تحویل داده می‌شود؛ انجام می‌دهد.

این پلتفرم کمک می‌کند تا داده‌های تصویربرداری خام به دوقلوهای دیجیتال تعاملی برای تجزیه و تحلیل بهتر و یا تشخیص یا هدایت ابزارهای جراحی تبدیل شود. توسعه و پذیرش این پلتفرم اکنون بیش از 600000 بار دانلود دارد که نیمی از این تعداد در شش ماه گذشته است.

انویدیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران تصویربرداری پزشکی، از جمله UCSF، بیمارستان کودکان سینسیناتی و استارت‌آپ Qure AI، MONAI Deploy را به کار گرفته اند.

علاوه بر این، تمام ارائه‌دهندگان بزرگ فضای ابر، از جمله آمازون، گوگل، مایکروسافت و اوراکل، از MAPها پشتیبانی می‌کنند و این امکان را می‌دهند تا برنامه‌های هوش مصنوعی را روی پلتفرم خود اجرا کنند.

در نهایت ما انتظار داریم  MAIDA یک عنصر کلیدی در هوش مصنوعی پزشکی و علم داده باشد و ابزارها را قادر سازد تا روی جمعیت‌های متنوع‌تری کار کنند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید