0

استفاده از تجزیه و تحلیل داده برای بهبود کیفیت زندگی

استفاده از تجزیه و تحلیل داده برای بهبود کیفیت زندگی
بازدید 56

[ad_1]

هوش مصنوعی و روش‌های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌ این قدرت و توانایی را دارند که زندگی انسان‌ها را تغییر داده و بهتر کنند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، کارگران بخش‌های مختلف هر روز در معرض خطرات ناشی از کارهای فیزیکی هستند؛ که به دلیل لغزش، سقوط و افتادن و همچنین صدمات ناشی از بلند کردن یک شی به وجود می‌آید.

بسیاری از این مشکلات را می‌توان از طریق تکنیک مناسب بلند کردن بدن، وضعیت بدنی صحیح و تقویت عضلات مرکزی رفع کرد.

مزایای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بیومکانیک

با ردیابی، تجزیه و تحلیل و ارائه بازخورد به موقع به کارگران در مورد شکل فیزیکی و بیومکانیکی آن‌ها می‌توان تا حدودی این مشکلات را حل کرد

حرکات تکراری اشتباه باعث کشیدگی یا آسیب‌های اسکلتی عضلانی می‌شوند؛ اما شرکت‌ها می‌توانند با کاهش صدمات و حفظ نیروی کار سالم‌تر تنها با چند کار اساسی، مانع بروز این مشکلات شوند.

برای مثال، نظارت بر جابجایی مچ دست و آرنج در مقایسه با مفاصل ران نشان می‌دهد آیا کارگر دست‌های خود را بیش از حد باز می‌کند یا خیر.

برای اصلاح فرم و درگیر کردن عضلات می‌تواند راهکارهایی ارائه داد.

شناسایی وزن جعبه‌هایی که جابه‌جا می‌شوند به اصلاح الگوریتم‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند و کارگران می‌توانند هشدارهای سریع یا بازخوردهایی را در گوشی‌های همراهشان دریافت کنند.

در این شرایط توسط گوشی‌های هوشمند از کارگران خواسته می‌شود چند تمرین کششی را انجام دهند و گوشی حرکات آنها را ردیابی می‌کند تا از تکمیل و انجام درست آن اطمینان حاصل شود.

در محیط‌های کارخانه‌ای، دوربین‌ها در محل کار قرار می‌گیرند تا عدم تعادل یا ناپایداری‌ها را نظارت و تشخیص دهند. بازخورد حاصل از تجزیه و تحلیل به تلفن هوشمند هر کارمند فرستاده می‌شود.

ردیابی بیومکانیک کارکنان، منجر به کاهش آسیب‌های محل کار و بهینه‌سازی گردش کار و بهبود سلامت کارگران می‌شوند و در این شرایط مطالبات بیمه‌ای این کارگران به دلیل مشکلات جسمی کاهش می‌یابد و این یک استراتژی دو سر برد است.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید