0

استراتژی متفاوت اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت

استراتژی متفاوت اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت
بازدید 172

[ad_1]

در بازار گوشی ارزان‌قیمت اپل قصد دارد شما را به سمت اکوسیستم خود بکشاند، اما سامسونگ به دنبال ارائه ویژگی‌های برتر با قیمت پایین‌تر است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از cnet، اپل و سامسونگ در یک چیز به توافق رسیده‌اند و آن این است که برای خرید یک گوشی خوب نیازی به پرداخت 1000 دلار نیست و گوشی‌ها ارزان قیمت نیز وجود دارند؛ اما استراتژی آن‌ها در این بازار متفاوت است.

این تفاوت در رویکرد در دو هفته گذشته کاملاً نمایان شد. هر دو شرکت برای معرفی گوشی‌های جدید ارزان خود، سخنرانی‌های مجازی برگزار کردند.

اپل برای اولین بار در رویدادی در 8 مارس آیفون SE 429 دلاری مجهز به 5G و پردازنده مشابه آیفون 13 را معرفی کرد.

سامسونگ در 17 مارس گوشی 450 دلاری گلکسی A53 5G را معرفی کرد.

اپل در این گوشی جدیدترین پردازنده را با قیمت کم در اولویت قرار داد. اما گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ معمولاً از تراشه‌های کم‌قدرت‌تری نسبت به گوشی‌های گلکسی اس آن استفاده می‌کنند، اما طراحی مدرنی دارند.

برای اپل، iPhone SE راهی ارزان‌تر برای جذب خریداران به سرویس‌های مانند iMessage، Apple TV، Apple Arcade و فروشگاه کامل App است. در همین حال، سامسونگ تلاش می‌کند تا ویژگی‌های ممتاز را با هزینه کمتر ارائه دهد.

در نهایت به نظر می‌رسد سامسونگ در مقایسه با اپل در کاهش شکاف بین گوشی‌های ارزان قیمت و پریمیوم خود بهتر عمل کرده است

سامسونگ و اپل دیدگاه‌های متفاوتی در مورد یک گوشی خوب با قیمت متوسط دارند. هر دو رویکرد موفق بوده است. اپل داده‌های فروش مدل‌های خاص آیفون را به اشتراک نمی‌گذارد. اما پس از عرضه آیفون SE قبلی در سال 2020، تیم کوک، مدیر اپل، این دستگاه را به عنوان عامل رشد مالی در سه ماهه سوم مالی خود در سال 2020 معرفی کرد.

سری گلکسی A نیز برای سامسونگ محبوبیت خود را ثابت کرده است. بر اساس داده‌های Counterpoint Research، گوشی‌های گلکسی A 58 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2021 را به خود اختصاص دادند و گلکسی A12 سامسونگ نیز در لیست 10 گوشی پرفروش سال گذشته در کنار آیفون SE قرار گرفته است.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید