0

استراتژی‌هایی برای سفر متاورسی تجارت الکترونیک

استراتژی‌هایی برای سفر متاورسی تجارت الکترونیک
بازدید 172

[ad_1]

متاورس، دنیای تحول آفرینی است که فرصت عظیمی را پیش روی تجارت الکترونیک قرار می‌دهد و باید بدانیم هنوز در ابتدای راه هستیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، بسیاری از مولفه‌های پایه برای متاورس از جمله هوش مصنوعیAI، واقعیت افزودهAR، واقعیت مجازیVR، توکن‌های غیرقابل تعویض NFT و ربات‌ها در دسترس هستند و تاجران روی آنها به شدت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

طبق تخمین IDC میزان هزینه کرد خرده فروشی برای هوش مصنوعی بین 2021 و 2025 بیش از 25 درصد رشد خواهد داشت.

تخمین زده می‌شود از 2019 تا 2033 نرخ رشد مرکب سالانه 77 درصدی را در بخش AR/VR شاهد باشیم.

امسال کارشناسان رقم 1.8 میلیارد دلاری را برای بخش خرده فروشی و تبلیغات واقعیت مجازی پیش بینی کرده‌اند.

بخش مصرف کننده به تنهایی 50 درصد از رقم هزینه‌های AR و VR را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق تحقیقات متاورسی، استفاده از هوش مصنوعی، VR و AR می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش تعامل با مشتری شود.

این فناوری‌ها علاوه بر فواید فوری به عنوان پله بزرگ برای محبوبیت اجتناب ناپذیر متاورس عمل می‌کنند، البته زمانی که بتوان به درستی آنها را با رفتار بنیادی انسانی تنظیم نمود.

انسان خواهان شخصی سازی، کسب تجربیات جدید و اصطحکاک کمتر است.

از سوی دیگر تجارت الکترونیک به تطبیق فناوری با خواسته‌های انسان بستگی دارد.

تجربیات جدید ما شخصی و کاربردی هستند و خواهان رضایت حداکثری با کمترین اصطحکاک هستیم.

به عنوان مثال 60 درصد از مردم می‌خواهند تصور کنند یک محصول چگونه در زندگی آنها قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی با الگوریتم پیشرفته، الگوی زندگی ما را دیده و بر اساس خریدهای قبلی، جغرافیا و غیره، از موجودی تجارت الکترونیک، پیشنهادات جدید به ما می‌دهد.

سپس VR/AR می‌توانند تصویری از آنچه قرار است بخرید، ارائه کنند.

مثلا Place اپلیکیشن محبوب IKEA است که یک برنامه واقعیت افزوده بوده و با نمایش محصولات خانگی و مبلمان، به کاربر در خرید مبلمان جدید برای خانه کمک می‌کند.

این برنامه نه تنها در شخصی سازی و تجربه و سفارشی کردن محصول برای کاربر کمک کننده است، بلکه پس دادن و بسیاری از دردسرهای خرید معمولی را از بین می‌برد.

برخی از اپ‌های جدید پلی میان دنیای فیزیکی و مجازی شده و البته هنوز فناوری کوتاهی هم می‌کند.

عادت جغرافیایی مثلا در خرید کفش و سایز اروپایی یا آمریکایی هنوز برای کاربران دردسرساز است.

با AR/VR تجربه خرید کفش و سه بعدی نشان دادن آن کمک کننده است.

هنوز ربات‌ها نتوانسته‌اند بین خواسته‌های اساسی انسان و فناوری مطابقت ایجاد کنند.

تحقیقات نشان داده یک تجربه بد وفادارترین مشتریان را از خود دور می‌کند.

تاجران دوست دارند بهترین لحظات ربات را نشان دهند اما تجربه مصرف توسط کاربران چیز دیگری می‌گوید و اینکه آنها فعلا به ندرت مفید هستند.

در نهایت تجربیات حسی نمی‌توانند فراتر از پاسخ لمسی اولیه در دنیای مجازی تکرار شوند.

شما نمی‌توانید پارچه را قبل از خرید لمس کنید یا ادویه را بو کنید.

در دنیای مجازی هیچ چیزی به اندازه ارزیابی و لذت بردن از لمس پارچه یا نشستن روی مبلمان قبل از خرید نیست و این چیزی است که در دنیای متاورس باید شاهدش باشیم.

متاورس برای تجارت الکترونیک فعلا یک کانال فروش است اما از فناوری باید استفاده کرد تا تجربه و رضایت مشتری را از دست نداد.

تاجرانی که از هم اینک وارد متاروس شوند، برگ برنده را در آینده در دست خواهند داشت، به این شرط که بیت و بایت‌ها را با خواسته‌های اولیه انسانی مطابقت داد، در غیر این صورت فقط شما یک ربات بد دیگر ایجاد کرده‌اید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید