0

استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع خواهد شد

استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع خواهد شد
بازدید 312


با اعلام سخنگوی صنعت برق، با قطع شدن برق مراکز مجاز ماینینگ، استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

مستر بلیط

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به محدودیت‌های لازم برای کاهش مصرف برق در کشور گفته که برق 118 مرکز مجاز ماینینگ در سطح کشور، برای پایین آوردن مصرف برق قطع خواهد شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، میزان مصرف برق در هفته گذشته با یک رکوردشکتی همراه بوده و در اوج خود به عدد 62 هزار و 500 مگاوات رسیده است. به گفته رجبی مشهدی پیش بینی می‌شود طی هفته جاری این رقم از 63 هزار مگاوات هم عبور کند که در این صورت کشور با کمبود برق جدی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022

استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع خواهد شد

با توجه به میزان قابل توجهی از برق که مراکز مجاز و غیرمجاز استخراج رمزارز به خود اختصاص داده‌اند و البته با در نظر گرفتن دشواری‌های تامین برق کشور، دولت و نهادهای مربوطه با هدف کاهش مصرف برق،‌ تصمیم به ممنوعیت استخراج رمزارز در کشور گرفته‌اند. پیش از این نیز محمد خدادادی بهلولی، مجزی طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز از تصمیمات دولت درباره مسئله ماینرهای غیرمجاز خبر داده بود:

پیشنهاد ما برای بازدارندگی هرچه بیشتر این است که در وهله اول، مجازات استخراج‌کنندگان غیرمجاز ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کند و در مرحله بعد، اگر فرد متخلف مجدداً مرتکب تخلف شد، حتی مجازات حبس برایش در نظر گرفته شود.

استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع

به گفته آقای بهلولی، ماینرهای غیرمجاز رمزارز با این اقدامات خود ضربات جبران ناپذیری بر صنعت برق کشور وارد می‌کنند. اوایل خرداد ماه سال جاری نیز مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی علاوه بر تاکید بر ضرورت محدودیت در فعالیت ماینرهای غیرمجاز، سیاست‌هایی که تاکنون در این حوزه اعمال شده را شکست خورده قلمداد کرد. در بخشی از این گزارش به روندی که تاکنون برای مقابله با ماینرهای غیرمجاز به کار بسته شده بود اشاره شده و آمده:

از ابتدای شروع طرح برخورد با استخراج‌کنندگان بدون مجوز از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰، مجموع کشف و شناسایی دستگاه‌‌های غیرمجاز استخراج رمزارز به ۲۲۱ هزار و ۱۶۳ دستگاه‌ رسیده که توان مصرفی آن‌ها معادل ۶۲۱ مگاوات بوده است. صریح‌ترین اقدام کشور در سیاستگذاری استخراج رمزارزها، وضع ممنوعیت در تابستان ۱۴۰۰ بود؛ اما این سیاست عملاً شکست‌خورده محسوب می‌شود.

حالا صنعت برق کشور علاوه بر اقدامات موازی دیگر نهادهای مسئول، قطعی برق مراکز استخراج ارز دیجیتال را نیز در دستور کار خود قرار داده تا مصرف برق کشور را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استخراج رمز ارز از ابتدای تیر ممنوع چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید