0

استارلینک در راه گوشی‌های موبایل؛ پرواز ماهواره‌های Direct-to-Cell به جو زمین [+ویدئو]

استارلینک در راه گوشی‌های موبایل؛ پرواز ماهواره‌های Direct-to-Cell به جو زمین [+ویدئو]
بازدید 37

[ad_1]

صبح امروز به وقت ایران، اسپیس‌ایکس با موفقیت اولین گروه از ماهواره‌های جدید استارلینک را که به سرویس Direct to Cell (یک سیستم ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی‌های معمولی) متصل هستند، به مدار زمین پرتاب کرد. این اولین پرواز ماهواره‌های Direct-to-Cell به جو زمین است که در سال 2024 انجام شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی اسپیس‌ایکس ، موشک فالکون ۹ این شرکت محموله‌ای شامل ۲۱ ماهواره‌ی استارلینک را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به مدار زمین ارسال کرد. از جمله این ماهواره‌ها، ۶ واحد به سرویس Direct to Cell اختصاص یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با حمل 23 ماهواره استارلینک رکوردشکنی کرد

Direct to Cell، توانایی اپراتورهای موبایل در سراسر جهان را به ارمغان می‌آورد تا “تجربه یکپارچه‌ی جهانی در ارتباطات، تماس و مرور وب” را به مشترکان خود ارائه دهند. این سرویس جدید که در انتهای مهرماه معرفی شده است، در سال 2024 قابلیت ارسال پیام متنی را به کاربران ارائه خواهد داد و در سال 2025 “قابلیت انتقال صدا و داده” نیز به آن افزوده خواهد شد.

همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، بخش اول از موشک فالکون ۹ پس از موفقیت‌آمیز پرتاب ماهواره‌ها به زمین بازگشت و بر روی یک ایستگاه متحرک در اقیانوس آرام نشست. این اتفاق نخستین فعالیت فضایی اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۴ بود. شرکت مذکور در سال گذشته با اجرای ۹۶ مأموریت مداری و دو آزمایش موفق موشک غول‌پیکر استارشیپ، توانست رکورد جدیدی را در زمینه مأموریت‌های فضایی به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی آغاز به کار استارینک با اولین پرواز ماهواره‌های Direct-to-Cell به جو زمین در سال 2024 چیست؟  لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار نجومی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید