0

استارشیپ با موفقیت به فضا رسید

استارشیپ با موفقیت به فضا رسید
بازدید 15

[ad_1]

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین آزمایشش موفق شد به فضا برسد. این موشک قرار است در آینده انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین آزمایشش با موفقیت از مرزی تازه عبور کرد و به فضا رسید. قرار است در آینده پس از اینکه این موشک عظیم الجثه مورد آزمایش های متعدد قرار گرفت، انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

بیشتر بخوانید: مأموریت اسپیس ایکس انجام شد؛ پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا در 5 ساعت

موشک ۱۲۰ متری استارشیپ با وزن ۵ هزار تن در ساعت ۹:۲۵ صبح به وقت محلی از پایگاه استاربیس در بوکاچیکای تگزاس با موفقیت به فضا پرتاب شد. این آزمایش با پیکربندی کاملا مشابه به دو آزمایش قبلی اما با نتیجه ای موفق تر برگزار شد در آزمایش های پیشین هر دو موشک منفجر شدند.

آزمایش سوم استارشیپ با هدف روشن شدن موتورهای رپتور در فضا، باز کردن در محفظه حمل بار و ورود کنترل شده به جو در اقیانوس هند انجام شده است. قسمت بالایی و پایینی این موشک به شکلی طراحی شده که در بازگشت به زمین قابل  استفاده مجدد باشد،  این اقدام باعث صرفه‌جویی بسیار زیاد در هزینه سفرهای فضایی آتی خواهد شد.

استارشیپ، بلندترین و قدرتمندترین موشک تاریخ با ابعاد بیش از ۱۲۱ متر طول و قطری نزدیک به ۱۰ متر، به عنوان یک پیشرانه قدرتمند در تاریخ شناخته می‌شود. این موشک در پروژه عظیم سفر به ماه آرتمیس نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سفر تازه استارشیپ چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنید

[ad_2]

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید