0

از تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر تا متوقف کردن ستارگان پاریسی ؛‌ سرنوشت عجیب ویل کامپیوتر!

از تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر تا متوقف کردن ستارگان پاریسی ؛‌ سرنوشت عجیب ویل کامپیوتر!
بازدید 46


شاید خود ویل استیل هم فکر نمی‌کرد با تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر به جایی برسد که یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های اروپا را متوقف کند!

کریپتال گلوبال

ویل استیل، سرمربی دو رگه انگلیسی بلژیکی که از زمان حضور روی نیمکت رنس در اکتبر سال گذشته شکست نخورده، در بازی برابر پاری سن ژرمن پرستاره یکبار دیگر نشان داد که یک استعداد واقعی در عرصه مربیگری است. جوانترین مربی پنج لیگ معتبر اروپایی که سفر خود در دنیای فوتبال را ابتدا با یک بازی ویدیویی معروف آغاز کرد و حالا تازه در رنس بستری برای تحقق رویاهای بزرگتر یافته است!

بیشتر بخوانید: سلطه صرافی‌های رمزارزی بر باشگاه‌های فوتبال ؛ پیشروی کریپتو در مستطیل سبز ادامه دارد!

تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر

زمانی که فالورین بالوگون گل تساوی‌بخش تیمش مقابل پاری سن ژرمن را در دقیقه 96 دیدار حساس رنس و پی اس جی به ثمر رساند، احتمالا تنها به یک چیز فکر می‌کرد؛ به اشتراک گذاشتن شادی گل خود با ویل استیل سرمربی جوان و سی ساله تیمش! الکسیس فلیپس، ستاره 23‌ساله رنس در مورد او می‌گوید:

من فکر نمی‌کنم بازیکنی در مقابل ویل باشد یا کسی که او را دوست نداشته باشد. همه او را دوست دارند، شیوه هدایت تیم را دوست دارند. این نشان می‌دهد که او مربی خوبی است. او برادر است، بین شغلش به عنوان مربی با شخصیت اصلی‌اش دیواری نیست، قبلا دستیار بود و با او صحبت می‌کردید و می‌خندید الان هم که سرمربی است همین‌طور است. او تغییر نکرده است. اما اگر اشتباه نکنم، دوست ندارد به او بگویند مربی!

از تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر تا متوقف کردن ستارگان پی اس جی ؛‌ سرنوشت عجیب ویل کامپیوتر!

این روحیه خاص استیل به خصوص در تقابل با تیم استخوان‌بندی شده کریستوف گالتیه قابل مشاهده است. او در واکنش به سوال خبرنگار درباره میزان ارزش تساوی کسب شده برابر پی اس جی با لبخندی به میکروفون پرایم ویدیو گفت:

«در پاریس امتیاز گرفتن خوب است، اما اگر چهارشنبه مقابل لوریان پیروز نشدی، فایده زیادی ندارد».

اسکار گارسیا سرمربی پیشین رنس مربی جاه‌طلبی بود اما به اندازه کافی نتایج خوبی کسب نکرد و در نتیجه زمانی که سران باشگاه فرانسوی تصمیم به قطع همکاری با سرمربی اسپانیایی گرفتند، رنس در جایگاه پانزدهم جدول بود و استیل تنها به عنوان سرمربی موقت تا جام جهانی انتخاب شد.

در آن زمان سران رنس در اندیشه قانع‌کردن استفان دومانت برای هدایت تیم بودند اما نتایجی که استیل کسب کرد به سرعت نظر آن‌ها را تغییر داد. حتی با وجود اینکه ویل استیل هنوز مدرک حرفه‌ای یوفا که مدرکی لازم برای نشستن روی نیمکت تیمی در این سطح است را ندارد، سران رنس بر تداوم فعالیت او تاکید دارند.

یک بازی ویدیویی همه چیز را عوض کرد!

به گفته خود استیل بازی فوتبال منیجر زندگی او را زیر و رو کرده است: «من هرگز فکر نمی‌کردم که بازی فوتبال منیجر روی حرفه من در زندگی واقعی تأثیر بگذارد، اما با فکر کردن به آن، به‌وضوح تاثیر آن را می‌بینم. به عنوان یک کودک، من در این بازی غرق بودم و احتمالاً شعله‌ای در من شعله‌ور شد که هنوز روی نیمکت می‌سوزد. راستش من وقتی کوچکتر بودم وسواس زیادی به این بازی داشتم. با برادرم در کامپیوتر خانواده دیوانه‌وار آن را بازی می‌کردیم. هیچ‌چیز بهتری نبود. به یاد می‌آورم زمانی که در سینت ترویدن بودم (اولین موقعیت رسمی او در یک باشگاه حرفه‌ای، به‌عنوان آنالیزور)، همزمان با کارم در Football Manager بازی می‌کردم».

از تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر تا متوقف کردن ستارگان پی اس جی ؛‌ سرنوشت عجیب ویل کامپیوتر!
تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر

شماره 10 سابق که قید فوتبال واقعی را زد تا در انگلیس برای مربی شدن به کالج برود، علاقه‌مند به تاکتیک سبک بازی سرالکس فرگوسن است و به اذعان خودش، بازی فوتبال منیجر این امکان را به او داد تا پیامش را بهتر منتقل کند و ایده‌هایش را در دسترس قرار دهد. ایده‌هایی خلاقانه، متنوع و متعدد که همه کسانی که با استیل کار کرده‌اند از یانیک فررا که شروع کار او را در سنت تروند راه‌اندازی کرد تا لوکا السنر یا اسکار گارسیا بر آن تاکید دارند.

ویل استیل یک رویا را زندگی می‌کند و نام او قبلا فراتر از مرزهای فرانسه، در بلژیک و انگلستان که این روزها به پادشاهی مربیان شیک بدل شده هم طنین انداز شده است.  او در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه خندید و گفت:

من خیلی عادی زندگی می‌کنم. حافظه تلفن من در روزهای اخیر بیش از حد پر شده است، زیرا از سراسر جهان تماس‌ها و پیام‌هایی دریافت کرده‌ام، کمی دیوانه‌کننده بود. شبکه‌های اجتماعی من منفجر شده بودند. مردمی از سنگال، مالی، انگلیس؛ اما اگر در دو بازی بعدی شکست بخوریم، من بیشترین نقش را خواهم داشت، بنابراین به خوبی از واقعیت دنیای فوتبال آگاه هستم. من فقط می‌خواهم روی بازی تمرکز کنم.

از تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر تا متوقف کردن ستارگان پی اس جی ؛‌ سرنوشت عجیب ویل کامپیوتر!
تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر

او خوب عمل می‌کند. مهمتر از همه، استیل می‌خواهد به‌شیوه خودش به ثبات و زندگی افسانه‌ای خود ادامه دهد. او که هوادار وستهم است، اعتراف می‌کند که شیفته اسلاون بیلیچ بوده است. او یادآور شد: «به عنوان یک مربی، شما باید شخصیت خود را حفظ کنید: وقتی ما جوانتر بودیم، به دیدن وستهم، باشگاه مورد علاقه خود رفتیم. این تیم اسلاون بیلیچ بود، با دیمیتری پایت. بیلیچ یک چهره جذاب است. او قد بلند و کاریزماتیک است. اما او هم دیوانه است. یک مربی باید قدری جنون هم داشته باشد. دیوانه‌کننده، مبتکر و کاملاً باطراوت. برای من هنوز هم کنجکاوی‌برانگیز است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تمرین سرمربیگری با بازی فوتبال منیجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید