0

ازسرگیری مجدد طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

ازسرگیری مجدد طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
بازدید 156


طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوباره مطرح شد. دسترسی آزاد به اطلاعات چه فوایدی می‌تواند داشته باشد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر از اجرای مجدد طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داد. وی در جلسه‌ای تحت عنوان کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از ضرورت تشکیل دبیرخانه این کمیسیون سخن گفت. وی در اولین جلسه این کمیسیون که در سال گذشته برگزار شد، استفاده از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را گامی برای شفافیت و مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری دانست.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با احداث صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات

ازسرگیری مجدد طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسۀ اخیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، خواستار فعال‌ شدن دبیرخانه این کمیسیون شده است.

به گزارش ایسنا تصمیم وزیر ارشاد مبنی بر فعال شدن «دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» درهفته جاری، با دستوراتی مبنی بر «بررسی موانع اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «تصمیم‌گیری درباره چگونگی ارتقای زیرساخت سامانه» و «بررسی نحوه اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» همراه بوده است.

از نگاه اسماعیلی کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مجموعه مغتنمی به شمار می‌رود که بر اساس قانون به تصویب رسیده و تحقق اهداف ترسیم‌شدۀ آن لازم‌الاجرا است.

ازسرگیری مجدد طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

بر اساس این گزارش، اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت سیزدهم آذر ماه سال گذشته برگزار شد. وزیر در این جلسه استفاده از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را گامی برای شفافیت و مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری خوانده بود.

حالا پس از یک سال از برگزاری نخستین نشست و در پی استعفای حسین انتظامی از سمت دبیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که با هدف حضور در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات اتفاق افتاد و البته در نهایت با رد صلاحیت وی این حضور هم به نتیجه نرسید، دوره جدید از سرگیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات روز یکشنبه برگزار شد.

وزیر ارشاد در این نشست با تاکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های کمیسیون فعال شود، گفته است:

امیدواریم در این دوره بتوانیم به اهداف مدنظر قانون‌گذار دست پیدا کنیم و در نتیجه با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط دوره‌ای درخشان برای کمیسیون رقم خورد.

بیست‌وهفتمین جلسۀ کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و نخستین جلسه کمیسیون با ریاست محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) و دبیری فرشاد مهدی‌پور (معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد)، روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید