0

ارزش بازار جهانی سامسونگ 21 درصد کاهش یافت

ارزش بازار جهانی سامسونگ 21 درصد کاهش یافت
بازدید 233


بنابر جدیدترین آمارهای شرکت تحقیقاتی PWC، ارزش بازار جهانی سامسونگ 21 درصد کاهش یافته است و کمپانی بزرگ کره‌ای ضرر بزرگی را تجربه کرده است.

به گفته شرکت PWC، کمپانی سامسونگ با ارزش بازار جهانی 342 میلیارد دلاری تا پایان ماه مارس 2022، نسبت به جایگاه سال گذشته خود 7 پله سقوط کرده است و افت 21 درصدی در ارزش بازار جهانی خود داشته و حالا در جایگاه بیست و دوم است. اپل رقیب اصلی سامسونگ اما، بیشترین ارزش بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری M سامسونگ

ارزش بازار جهانی سامسونگ

همانطور که گفتیم، سامسونگ الکترونیکس در بازه زمانی مارس 2021 تا مارس 2022، 21 درصد از ارزش بازار جهانی خود را از دست داده و حالا سقوطی چند پله‌ای داشته است. سامسونگ سال گذشته در جایگاه پانزدهم این لیست قرار داشت، اما حالا در جایگاه 22 ام است.

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، اختلاف فاحشی از نظر ارزش بازار میان اپل و سامسونگ وجود دارد و اپل با ارزش بازار 2.85 تریلیون دلاری در جایگاه اول این لیست قرار دارد. دیگر رقیب سامسونگ یعنی TSMC که در بازار نیمه‌هادی‌ها فعال است نیز با ارزش بازار 541 میلیارد دلاری، در رده دهم این فهرست جای دارد.

شکرت‌های مایکروسافت، شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آلفابت، آمازون و تسلا نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا ششم این فهرست قرار دارند. از دیگر شرکت‌ها و موسسات معروفی که در این لیست جای دارند باید به بنک آو امریکا، تویوتا موتور، گروه علی‌بابا و فایزر اشاره کرد.

در رده بندی کشورها نیز، ایالات متحده آمریکا با اختلاف قابل توجهی در مارس 2022، بیشترین سهم ارزش بازار را به خود اختصاص داده است چراکه عموم شرکت‌های لیست در ایالات متحده واقع شده‌اند. بعد از آمریکا، چین با 22 درصد، بیشترین سهم را در ارزش بازار دارد و سپس به ترتیب کشورهای عربستان سعودی، سوئیس، فرانسه، بریتانیا، تایوان، هند، ایرلند و کره جنوبی بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارزش بازار جهانی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید