0

ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا به زودی برای تمام گوشی‌ها فعال می‌شود

ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا به زودی برای تمام گوشی‌ها فعال می‌شود
بازدید 153


ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا در آینده‌ای نزدیک برای تمام گوشی‌های فعال در این کشور میسر خواهد شد.

شرکت راجرز به همکاری شرکت اسپیس‌ایکس و یک شرکت فعال دیگر، ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا را فراهم خواهد کرد. این ارتباط ماهواره‌ای محدودیت ندارد و همه گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیک دیگر قادراند از ارتباط ماهواره‌ای بهره ببرند. این سرویس ماهواره‌ای توسط شبکه‌های ماهواره‌ای استارلینک و ارائه اینترنت 4G و 5G این شرکت میسر خواهد شد. استارلینک چندوقت پیش سری جدید ماهواره‌های مجهز به اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت خود را راهی فضا کرد تا امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده را فراهم کرد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان با موفقیت انجام شد

ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا به‌زودی فراهم می‌شود

به گزارش رویترز، سرویسی که از طریق ماهواره‌های استارلینک عرضه خواهد شد، در دسترس گوشی‌های 4G و 5G قرار می‌گیرد. این گوشی‌ها ابتدا صرفاً امکان استفاده از پیامک را خواهند داشت اما درنهایت انتقال صوت و دیتا را هم فراهم می‌کنند.

«تونی استفیری»، مدیرعامل شرکت راجرز می‌گوید: «موارد اورژانسی صبر نمی‌کنند و این یکی از دلایلی است که باعث شده سرمایه‌گذاری کنیم تا مطمئن شویم که کانادایی‌ها همیشه می‌توانند از هر نقطه کانادا به 911 دسترسی داشته باشند.» 911 شماره‌ای است که برای برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌ها استفاده می‌شود.

ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا به‌زودی فراهم می‌شود

با این همکاری، پوشش ماهواره‌ای قرار است برای بزرگراه‌های دورافتاده، مناطق حیات‌وحش، پارک‌های ملی و نواحی شمالی در دسترس قرار بگیرد. راجرز تاکنون چندین آزمایش فنی را در مناطق دورافتاده بریتیش کلمبیا با ماهواره‌های Lynk انجام داده است و به‌زودی آزمایش‌های منطقه آتلانتیک کانادا را شروع می‌کند.

«لیسا بیر»، وزیر خدمات شهروندی بریتیش کلمبیا می‌گوید:

زمانی که این پروژه تکمیل شود، این رویکرد جدید و خلاقانه برای ارائه خدمات در دور از دسترس‌ترین مناطق استان ما، ایمنی افراد و نیروهای امدادی را در بریتیش کلمبیا و سراسر کانادا افزایش خواهد داد.

راجرز تأیید کرده است که به همکاری نزدیک با نهادهای قانونی ادامه می‌دهد تا تأییدیه‌های لازم برای فعال‌سازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای خود را دریافت کند. این شرکت مدعی است که سرویس ارتباط ماهواره‌های Lynk به موبایل در سال 2024 توسعه می‌یابد؛ اما هنوز تاریخی برای راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس اعلام نشده است.

راجرز تابستان پارسال به‌دلیل قطعی گسترده شبکه از سمت دولت و رگولاتورها مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت. آن‌ها حالا با این دو همکاری می‌خواهند از وقوع چنین مشکلاتی که مانع از دسترسی مردم به کمک‌های امدادی می‌شود، جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارتباط ماهواره‌ای با موبایل در کانادا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید