0

ارائه چهارچوبی برای ارزهای دیجیتال از سوی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا ؛ آیا اوضاع بهتر می‌شود؟

ارائه چهارچوبی برای ارزهای دیجیتال از سوی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا ؛ آیا اوضاع بهتر می‌شود؟
بازدید 254


وزارت خزانه‌‌داری آمریکا چهارچوبی را برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده طبق دستور اجرایی به رئیس جمهور جو بایدن (Joe Biden) تحویل داده است.

مستر بلیط

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنجشنبه، «چهارچوب تعامل بین‌المللی در مورد دارایی‌های دیجیتال» را منتشر کرد. در این بیانیه به این نکته اشاره شده است که وزیر خزانه‌داری طبق دستور اجرایی رئیس جمهور درباره تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال، چهارچوبی را برای تعامل بین سازمانی با همتایان خارجی در مجامع بین‌المللی ارائه کرده است. فرمان اجرایی بایدن در مورد مقررات ارز دیجیتال در 9 مارس (18 اسفند) صادر شد.

جزئیات چهارچوب رمزنگاری وزارت خزانه‌‌داری آمریکا

این چارچوب از ایالات متحده و متحدان خارجی آن می‌خواهد تا برای ایجاد استانداردهای بین‌المللی برای قانون‌گذاری دارایی‌های کریپتو با یکدیگر همکاری کنند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در این راستا افزود: مقررات، نظارت و انطباق نابرابر در سراسر حوزه‌های قضایی فرصت‌هایی را برای آربیتراژ ایجاد کرده و خطراتی برای ثبات مالی و حمایت از مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، مشاغل و بازارها به وجود خواهد آورد.

ارائه چهارچوبی برای ارزهای دیجیتال از سوی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا ؛ آیا اوضاع بهتر می‌شود؟

مقررات، نظارت و اجرای ناکافی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) توسط سایر کشورها، توانایی ایالات متحده را برای بررسی جریان تراکنش دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی به چالش می‌کشد. این فعالیت اغلب در خارج از کشور انجام می‌شود. تراکنش‌های غیرقانونی رمزارزها اغلب در پرداخت‌های باج‌افزار و سایر پولشویی‌های مرتبط با جرایم سایبری صورت می‌گیرد.

وزارت خزانه‌داری همچنین توضیح داد که ایالات متحده می‌بایست با شرکای بین‌المللی همکاری کرده و در حوزه مذاکرات ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و معماری‌های پرداخت دیجیتال پیشرو باشد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزود:

چنین فعالیت بین‌المللی می‌بایست برای رسیدگی به مجموعه کاملی از مسائل و چالش‌های ناشی از دارایی‌های دیجیتال، از جمله ثبات مالی، حمایت از مصرف کننده و سرمایه گذار، ریسک‌های تجاری، پولشویی، تامین مالی تروریسم، تامین مالی اشاعه، فرار از تحریم‌ها و سایر فعالیت‌های غیرقانونی ادامه یابد.

تعهدات بین‌المللی ایالات متحده آمریکا

این چهارچوب به ​​تشریح تعهدات بین‌المللی و کلیدی ایالات متحده با کشورهای G7 و G20، هیئت ثبات مالی (FSB)، گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، گروه واحدهای اطلاعات مالی اگمونت (FIUs)، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، صندوق بین المللی پول (IMF)، بانک جهانی و سایر بانک‌های توسعه چندجانبه (MDBs) می‌پردازد.

مواردی که در چهارچوب مشخص شده برای اطمینان از رعایت ارزش‌های اصلی دموکراتیک آمریکا در نظر گرفته شده است. قوانین اعمال شده از مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها محافظت می‌کند. با تدوین قانون‌های جدید از ایمنی و سلامت سیستم مالی جهانی حفاظت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحویل چهارچوب رمزنگاری توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به جو بایدن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید