0

اختلال در واتساپ ؛ واتساپ حتی با VPN هم کار نمی‌کند!

باگ جدید واتساپ ؛ اطلاعات همه کاربران در معرض خطر است!
بازدید 197

[ad_1]

بنابر بررسی‌های انجام شده توسط مجله خبری آی تی و دیجیتال،‌ از ساعاتی پیش اختلال در واتساپ شدت بیشتری به خود گرفته و حالا واتساپ حتی با فیلترشکن هم باز نمی‌شود!

این روزها در ایران اختلالات و محدودیت‌های شدید اینترنتی، دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌های محبوب بین‌المللی مانند واتساپ و اینستاگرام را با دشواری‌هایی مواجه کرده است. با این وجود و برخلاف توصیه وزیر ارتباطات، عموم افراد با استفاده از انواع فیلترشکن و VPN به این پلتفرم‌ها دسترسی داشتند. حال اما و از لحظاتی پیش واتساپ حتی با VPN نیز کار نمی‌کند و عملا هیچ نوع دسترسی به واتساپ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ روزهای تاریک برای کارآفرینان اینترنتی!

اختلال در واتساپ

گرچه در ابتدا تصور می‌شد این مشکل صرفا مختص به کشور ما و در نتیجه محدودیت‌های شدید اینترنتی باشد، اما بررسی‌‌های ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال نشان داد که به نظر می‌رسد مشکل امروز (3 آبان 1401) واتساپ، جهانی است و صرفا برای کاربران ایرانی رخ نداده است.

اختلال در واتساپ ؛ واتساپ حتی با VPN هم کار نمی‌کند!

در حال حاضر واتساپ در همه نسخه‌های وب، دسکتاپ و موبایلی با اختلال گسترده مواجه شده و تقریبا کمتر کسی به آن دسترسی دارد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، حتی QR کد واتساپ برای لاگین کردن در دسترس کاربران برای نسخه دسکتاپ نیست.

از سوی دیگر در برخی از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، کاربرانی از کشورهای مختلف و به زبان‌های مختلف، اختلالات ساعات اخیر واتساپ را گزارش داده‌اند. در ادامه برخی از این موارد را مشاهده می‌کنید:

در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی درباره علت اختلالات امروز واتساپ در دست نیست، اما آنچه به نظر تا حدی مشخص می‌رسد اینکه علت این اختلالات مربوط به کشور ما نیست و اختلالات صرفا منحصر به کاربران ایرانی نشده است.

با این اوصاف اگر جهانی بودن این اختلال گسترده در واتساپ را بپذیریم، برای اطلاعات بیشتر صرفا باید منتظر واکنش رسمی شرکت متا یا مدیران واتساپ باشیم.

بیشتر بخوانید:

تجربه شما از اختلال در واتساپ چیست؟ نظرات و تجارب خود در این مورد را با ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید