0

اختلال در خدمات مایکروسافت ؛ ماجرا چه بود؟

اختلال در خدمات مایکروسافت ؛ ماجرا چه بود؟
بازدید 43


اختلال در خدمات مایکروسافت در روز گذشته بسیاری از کاربران سرویس‌های حرفه‌ای غول نرم‌افزاری جهان را در شوک فرو برد. علت این اختلال چه بود؟

اختلال در خدمات مایکروسافت بسیاری از سرویس‌های غول فناوری ساکن ردموند را از کار انداخت. بی‌شک مایکروسافت یکی از بهترین کمپانی‌های ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، ابری و… در هردو بخش مشتریان عمومی و سازمانی است. گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که اختلال در سرویس‌های شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت نیز بوجود آید. لازم‌به‌ذکر است بررسی‌های مایکروسافت در این‌خصوص ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: توقف فروش ویندوز 10 توسط مایکروسافت؛ سیستم‌عامل محبوب بازنشسته شد!

اختلال در خدمات مایکروسافت

خدمات مایکروسافت امروز در بخش‌ های مختلف جهان دچار قطعی شد. خدمات مختلفی از جمله اکس‌باکس لایو (Xbox Live)، ماینکرافت، تیمز (Microsoft Teams)، اوت‌لوک (Outlook)، آژور (Azure)، لینکدین و مایکروسافت ۳۶۵ از دسترس خارج شده و برای بسیاری از کاربران جهان در دسترس نیستند.

پلتفترم داون‌دیتکتور که وضعیت خدمات آنلاین را براساس گزارش کاربران دنبال می‌کند، گزارش‌های بسیاری از قطعی خدمات این شرکت دریافت کرده است. مایکروسافت نیز به این مشکل اعتراف کرده و در توییتی اعلام کرد که (ما در حال بررسی مشکلات چندین خدمت مایکروسافت ۳۶۵ هستیم.)

اختلال در خدمات مایکروسافت امروز 5 بهمن 1401

اختلال در خدمات مایکروسافت هنوز دلیل مشخصی برای قطعی خدمات ارائه نشده و ممکن است این مساله از یک حمله سایبری یا مشکل فنی نشأت بگیرد. با این حال مایکروسافت در توئیتی مدعی شده که «یک نقص احتمالی شبکه» را شناسایی کرده است که شاید دلیل اصلی این قطعی باشد.

مایکروسافت یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری جهان است. خدمت آژور این شرکت بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان دارد و ۸۵ درصد از بزرگترین شرکت‌های منتخب مجله فورچن (Fortune 500) نیز از خدمات ابری مایکروسافت استفاده می‌کنند.

لینکدین، شبکه اجتماعی محبوب کسب‌وکارها و فعالان حرفه‌ای نیز امروز با قطعی مواجه شد. این شبکه اجتماعی که از سال ۲۰۱۶ به مالکیت مایکروسافت درآمده است بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. خدمات مایکروسافت بیشتر به سمت و سوی شرکتی و فعالیت‌های حرفه‌ای ارائه می‌شوند و مایکروسافت تیمز (Teams) هم یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارتباط شرکتی است که بیش از ۲۷۰ میلیون کاربر فعال دارد.

اکوسیستم مایکروسافت برای جامعه گیمرها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر اغلب کامپیوترهای خانگی که از سیستم‌عامل و خدمات این شرکت برای بازی استفاده می‌کنند، کنسول پرطرفدار اکس‌باکس نیز با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر متعلق به مایکروسافت است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اختلال در خدمات مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید