0

احتمال ورشکستگی پارس خودرو چقدر است؟

احتمال ورشکستگی پارس خودرو چقدر است؟
بازدید 130


بنابر جدیدترین اخبار منتشر شده و با توجه به خروج پارس خودرو از بورس کالا، به نظر احتمال ورشکستگی پارس خودرو بسیار بالا است. اما علت این شرایط چیست؟

پارس خودرو با وجود سابقه 19 ساله حضور در بورس با نماد خپارس این روزها شرایط خوبی ندارد و خبر خروج آن از بورس کالا منتشر شده است. علت این خروج اما عدم وجود برنامه برای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت عنوان شده و در حقیقت پارس خودرو با خطر بالای ورشکستگی مواجه است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودرو ؛ بیش از 130 میلیون تومان تنها در یکماه

احتمال ورشکستگی پارس خودرو

پارس خودرو از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروساز فعال در کشور است که در طول دوران فعالیت خود محصولات باکیفیتی مانند نیسان ماکسیما،‌ رنو تندر 90 و خانواده برلیانس H200  و H300 را روانه بازار کرده است.

25 تیر ماه سال جاری بود که سازمان بورس و اوراق بهادار تهران نامه‌ای را برای رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار این شرکت به پارس خودرو فرستاد. بر این اساس، پارس خودرو هشت ماه فرصت داشت که موارد مورد نظر سازمان بورس اوراق بهادار را رعایت کند و در غیر اینصورت به بازار پایه منتقل می‌شد.

احتمال ورشکستگی پارس خودرو چقدر است؟

با وجود اینکه پارس خودرو برای تمدید مهلت مذکور به یک سال درخواست داده بود، این موضوع با مخالفت سازمان بورس مواجه شد. بر همین مبنا در تاریخ 19 مهر سال جاری، نماد پارس خودرو از تابلوی شرکت‌های مورد پذیرش سازمان بورس حذف شد و به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

گرچه در حال حاضر اخبار خروج پارس خودرو از بورس کالا منتشر شده اما باید بدانید که این شرکت همین چند سال پیش محصولاتی چون رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را راهی بازار کرده که مشتریان زیادی داشتند. از دیگر محصولات پرطرفدار پارس خودرو باید به خانواده محصولات برلیانس اشاره کرد.

حتی پارس خودرو پیش از این نیز محصولات شاخصی همچون نیسان ماکسیما، نیسان قشقایی و رنو کولئوس را راهی بازار کشورمان کرده بود.

گفته می‌شود اعمال مجدد تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی در رده‌های بالای این شرکت و نبود بستر مناسب برای فعالیت متداول و مستمر در صنعت خودروسازی سبب شده تا پارس خودرو به این روز بیفتد! خودروسازی که در حال حاضر هم محصولات پرطرفدار و پرفروش خانواده کوییک را به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال ورشکستگی پارس خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید