0

احتمال وجود حیات در مریخ با کشفیات جدید مریخ‌نورد کنجکاوی قوت گرفت

احتمال وجود حیات در مریخ با کشفیات جدید مریخ‌نورد کنجکاوی قوت گرفت
بازدید 73


مریخ‌نورد کنجکاوی شواهدی به شکل امواجی در صخره‌ها از محل نگه‌داری آب باستانی پیدا کرده که احتمال وجود حیات در مریخ را تا حد زیادی تقویت می‌کند.

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا از سال 2012، مشغول بررسی و تحقیق در سطح مر‌یخ بوده تا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه این سیاره، ازجمله جزئیاتی از وجود آب باستانی در آن را پیدا کند. در حال حاضر نیز این ابزار تحقیقاتی دست به ارائه اطلاعات اعجاب‌انگیز جدیدی در مورد تاریخ باستانی سیاره سرخ زده که طبق اعلام دانشمندان، می‌تواند به عنوان سندی دال بر وجود آب باستانی در مریخ به‌حساب آید.

در جدیدترین بررسی‌ها و اکتشاف‌های مریخ‌نورد کنجکاوی مشخص شده که درواقع مناطقی از سیاره سرخ که پیش‌تر به زعم دانشمندان خشک‌تر به‌نظر می‌رسیدند، در حقیقت محل نگهداری آب باستانی در مریخ بوده‌اند. گفتنی است که این شواهد جدید به صورت امواجی در صخره‌ها ارائه‌شده که به اعتقاد دانشمندان زمانی روی سطح این سیاره پدیدار شده است.

بیشتر بخوانید: عملیاتی شدن سفر به مریخ با پروژه مشترک ناسا و دارپا

تقویت احتمال وجود حیات در مریخ

این شواهد وجود آب باستانی در مریخ، در کنار دیگر پروژه‌های تحقیقاتی ناسا، حتی باعث بررسی احتمال وجود حیات میکروبی قدیمی در مریخ توسط محققین شده است. به‌نظر با ادامه مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی، در چند سال آینده داده‌های دور از تصوری در مورد تاریخ مریخ و پتانسیل آن برای زندگی به‌دست خواهد آمد.

احتمال وجود حیات در مریخ

با تداوم مأموریت کنجکاوی، احتمال دستیابی به اکتشافات جدید در آینده بیشتر خواهد شد، به‌ویژه هنگامی که ناسا قصد شروع مأموریت بازگشت نمونه‌های مر‌یخ خود را داشته و تصمیم به بررسی بیشتر نمونه‌های سنگی که استقامت آن‌ها را جمع‌آوری کرده است را بگیرد. البته در حال حاضر نیز نگرانی‌هایی در مورد حضور باکتری‌های باستانی مریخ روی زمین هم وجود دارد، اما ناسا تصمیم به مقابله با این مشکل در زمان رسیدن نمونه‌ها به زمین را دارد.

این در حالی است که در چند سال اخیر، با کمک مریخ‌نورد کنجکاوی و استقامت ناسا، پیشرفت‌هایی قابل توجهی در درک ما از آب باستانی در مریخ و محیط‌زیست این سیاره حاصل شده است و براساس برنامه‌ریزی ناسا جهت انجام یک مأموریت سرنشین‌دار به مر‌یخ در آینده، حتی امکان کسب اطلاعات بیشتری در مورد جهان‌های همسایه سیاره ما نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که ناسا اوایل این ماه توجهی به ایده ساخت یک سیستم پیشرانش هسته‌ای داشت که زمان سفر به مر‌یخ را از 6 تا 9 ماه، به 45 روز کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تقویت احتمال وجود حیات در مریخ با توجه به اکتشاف‌های جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید