0

احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا ؛ غول چینی به رقابت بازمی‌گردد؟

احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا ؛ غول چینی به رقابت بازمی‌گردد؟
بازدید 139


احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا قوت گرفت. این اقدام در پی نگرانی از کاهش نفوذ آمریکا بر تعریف استانداردهای جهانی فناوری‌هایی مثل 5G انجام می‌شود.

آبان تتر

دولت آمریکا قصد دارد با لغو تحریم‌های شرکت‌هایی مثل هواوی، مشارکت در فعالیت‌های جهانی را برای شرکت‌های آمریکایی آسان‌تر کند. واشنگتن در سال 2019 هواوی را به دلیل نگرانی‌هایی که این شرکت برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کرده بود، تحریم کرد.

این تحریم‌ها شرکت‌های آمریکایی را از همکاری با هواوی منع می‌کردند مگر اینکه برای این همکاری مجوز داشته باشند. اما ابهام در رابطه فعالیت‌های ممنوعه باعث شد که آمریکایی‌ها نگران کاهش نفوذ خودشان در جلسات تأثیرگذار بر تعریف استانداردهای ارتباطی و فناوری جهانی مثل 5G شوند.

بیشتر بخوانید: افزایش فروش هواوی برای اولین بار از زمان اعمال تحریم های آمریکا!

افزایش احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا

حالا دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا به دنبال پایان دادن به این ابهامات و مقابله با خطر افزایش نفوذ چین بر چنین فعالیت‌هایی است. این نهاد آمریکایی مجوز جدیدی صادر کرده که امکان عرضه بعضی نرم‌افزارها و فناوری‌های سطح پایین را در زمینه تنظیم و توسعه استانداردها فراهم می‌کند.

احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا

آلن استهوز معاون وزیر بازرگانی در امور صنعت و امنیت می‌گوید:

شرکت‌های آمریکایی باید مشارکت کاملی در سازمان‌های استاندارد جهانی داشته باشند بخصوص در مواقعی که استاندارهای حیاتی اما غیرملموس تنظیم شده توسط آنها، پیامدهای تجاری و امنیتی مهمی دارند. قانون امروز، شفافیت لازم را برای صنایع آمریکایی و سایر سازمان‌ها فراهم می‌کند تا نقش رهبری آمریکا در نهادهای مهم حفظ شود.

تحریم هواوی بخشی از اقدامات گسترده‌ای است که آمریکا در سال‌های گذشته بر علیه این شرکت انجام داده بود. تا امروز دسترسی هواوی به بازار آمریکا قطع شده بود اما یکسری از اپراتورهای اینترنت کوچک و روستایی آمریکا برای تأمین قطعات ارزان قیمت به هواوی وابسته بودند. با این وجود واشنگتن بسته‌های حمایتی برای این اپراتورها در نظر گرفته تا آنها را از تجهیزات هواوی بی‌نیاز کند. گفتنی است هواوی تا به امروز همه اتهامات وارد شده بر علیه این شرکت را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال لغو تحریم های هواوی توسط آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید