0

احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند

احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند
بازدید 75

[ad_1]

احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند توسط دولت این کشور وجود دارد. براین اساس، این پلتفرم‌های آنلاین می‌بایست قوانین پرجمعیت‌ترین کشور جهان را بپذیرد.

وزارت فناوری و اطلاعات هند با انتشار بیانیه‌ای مصمم و محکم اعلام کرده است که در صورت عدم پذیرفتن قوانین این کشور، فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند را استارت خواهیم زد. ظاهراً هند حالا که به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا شناخته شده است بر تصمیم خود استوار است و احتمال فیلترینگ ایکس، تلگرام و یوتیوب در این کشور بسیار زیاد است. البته هندوستان پیش‌تر اولتیماتوم خود را به شرکت‌های دیگری مانند دیزنی و نتفلیکس نیز داده است که ظاهراً آنها قوانین را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: فقها باید در مسئله فیلترینگ و تربیت هکر فتوا صادر کنند!

احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند وجود دارد

دولت هند به شبکه‌‌های اجتماعی تلگرام و یوتیوب و ایکس هشدار داده است که اگر قوانین این کشور را رعایت نکنند، آن‌ها را فیلتر خواهد کرد.

به‌گزارش رویترز، وزارت فناوری و اطلاعات هند در بیانیه‌ خود با تأکید بر لزوم حذف سریع محتواهای آسیب‌زننده به کودکان، اعلام کرده است که اگر شرکت‌های یادشده با دولت همکاری نکنند، مصونیت خود را دربرابر قانون از دست می‌دهند.

وزارت فناوری و اطلاعات هند مصمم است بستری امن را برای کودکان در اینترنت فراهم کند؛ بستری که براساس قوانین دولت هند شکل می‌گیرد.احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند وجود دارد

تلگرام با صدور جوابیه‌ای، اعلام کرد:

«حذف محتواهایی که آزار یا سوءاستفاده از کودکان را شامل می‌شوند، از آغاز برای ما اهمیت بسیاری داشته است. مدیران تلگرام در همه‌ ساعات در بخش‌های عمومی تلگرام حضور دارند و با مشاهده و دریافت گزارش کاربران، محتوای ناقض قوانین را حذف می‌کنند.»

یوتیوب نیز به بیانیه‌ دولت هند واکنش نشان داده و بیان کرده است: «ما با ویدئوهای حاوی سوءاستفاده از کودکان صراحتاً مقابله می‌کنیم. هرگونه محتوایی که امنیت کودکان را به‌خطر بیندازد، برای ما تحمل‌ناپذیر است.»

یوتیوب در بخش دیگری از جوابیه‌اش توضیح داد که تنها در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، ۹۴٬۰۰۰ کانال و ۲٫۵ میلیون ویدئو را به‌دلیل «نقض حقوق کودکان» حذف کرده است.

افزون‌براین، هند از پلتفرم‌های اجتماعی مختلف درخواست کرده است که الگوریتم‌های محتوا و سیستم گزارش‌دهی را بهینه‌سازی کنند تا سخت‌گیری بیشتری علیه محتوای مجرمانه‌ی آنلاین اعمال شود. شبکه‌ی اجتماعی ایکس هنوز به هشدار دولت هند پاسخی نداده است.

ناگفته نماند ایلان ماسک پس از تصاحب ایکس، تیم روابط‌عمومی این پلتفرم را اخراج کرد. پیش‌از‌این، هند از دیزنی و نتفلیکس خواسته بود محتوای خود را براساس فحاشی یا خشونت طبقه‌بندی کنند تا کودکان این محتواها را تماشا نکنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید