0

احتمال تغییر نام رسمی کشور هند به بهارات

احتمال تغییر نام رسمی کشور هند به بهارات
بازدید 30

[ad_1]

رسانه‌های هندی از قصد دولت این کشور جهت تغییر نام رسمی کشور هند خبر دادند و به‌نظر به‌زودی باید در انتظار تغییر نام کشور هند به «بهارات» باشیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه سی‌ان‌بی‌سی هند در خبری اعلام داشت که دولت این کشور مشغول آماده‌سازی برای تغییر نام رسمی کشور هند به «بهارات» است.

بیشتر بخوانید: شکایت از ایکس به دلیل همکاری با عربستان در نقض حقوق بشر؛ ایلان ماسک به دادگاه می‌رود!

تغییر نام رسمی کشور هند

رسانه‌های هندی به نقل از منابع آگاه خبر دادند که «دراپادی مورمو»، رئیس‌جمهور هند در سربرگ دعوت‌نامه‌هایی که برای سران گروه 20 ارسال کرده، به جای «رئیس‌جمهور هند» از عنوان «رئیس‌جمهور بهارات» بهره جسته است. این یک تغییر چشمگیر در نامگذاری در صحنه بین المللی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که نشست سران گروه 20 هفته آینده روزهای 9 و 10 سپتامبر در دهلی نو با میزبانی دولت هند برگزار خواهد شد. این نخستین مرتبه‌ای بوده که هند با استفاده از بهارات و نه هند دعوت‌نامه فرستاده است.

تغییر نام رسمی کشور هند

در تایید این موضوع، طبق گزارش NDTV، در کتابچه‌ای که جهت برگزاری نشست گروه 20 تهیه شده و در اختیار نمایندگان کشورها قرار گرفته، به جای هند از بهارات تحت عنوان «بهارات، مادر دموکراسی» بهره‌برداری شده است. طبق اعلام این تلویزیون هندی نام بهارات بر «اخلاق دموکراتیک هزارساله» تأکید می‌ورزد.

نکته قابل اهمیت در این رابطه این است که در ماده 1 قانون اساسی هند نیز ذکر شده که «هند، یعنی بهارات، اتحادیه ایالت‌ها خواهد بود.» بنابر گزارش‌ها نیز به‌نظر تغییر نام کشور هند در نشست ویژه پارلمان در 18 سپتامبر مورد بررسی قرار گرفته و متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تغییر نام رسمی کشور هند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید