0

اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی با این اپلیکیشن ممکن شد [+ویدیو]

اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی با این اپلیکیشن ممکن شد [+ویدیو]
بازدید 55


با یک اپلیکیشن جدید، امکان اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی هوشمند میسر شده است. آیا عصر کنسول‌های بازی به سر خواهد آمد؟

Winlator نام یک اپلیکیشن جذاب و بسیاری کاربردی است که بوسیله آن امکان اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی هوشمند را خواهید داشت. باوجود اینکه گوشی‌های موبایل در زمانه فعلی پراستفاده‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند، توسعه‌دهندگان بسیار زیادی در تلاش برای انتقال تجربه بازی‌های کامپیوتری به گوشی‌ها هستند.

اما بازی‌های موبایل از تمامی جهات نسبت‌به بازی‌های کامپیوتری ضعیف‌تر و پیش‌پا افتاده‌تر هستند. ولی حالا با وجود اپلیکیشن شبیه‌‌ساز Winlator می‌توان بازی‌های کامپیوتر را در تلفن همراه تجربه کرد. اما این اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

بیشتر بخوانید: زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ 2 مشخص شد [+مشخصات احتمالی]

اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی میسر شد

گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند و اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که یک گوشی میان‌رده در جیب شما می‌تواند توان پردازشی یک کامپیوتر قدرتمند چند سال قبل را در اختیارتان قرار دهد.

شاید امکان اجرای تمام بازی‌های کامپیوتر بر روی گوشی‌های هوشمند و تجربه آن‌ها در سفر تا مدتی قبل تنها یک رویا بود، اما اکنون به لطف شبیه‌ساز Winlator این ایده به واقعیت تبدیل شده و شما می‌توانید بازی‌های کامپیوتر را روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید.

Winlator یک شبیه‌ساز جدید محسوب می‌شود که در پلتفرم GitHub در دسترس قرار گرفته و به کاربر اجازه می‌دهد بازی‌های توسعه یافته برای رایانه‌های شخصی را بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود اجرا کند، حتی اگر این بازی‌ها به هیچ عنوان برای اندروید طراحی نشده باشند.

این اپلیکیشن با استفاده از یک لایه سازگاری به نام Wine و همچنین با کمک فورک Wine (یک نسخه اصلاح شده) که به طور خاص برای اجرا برنامه‌های X86 و X64 بر روی پردازنده‌های ARM، اجازه راه‌اندازی نرم‌افزارهای ویندوز بر روی سیستم‌عامل غیر ویندوزی را می‌دهد.

روش نصب Winlator بر روی گوشی هوشمند

به گزارش Neowin، فرایند نصب این شبیه‌ساز بر روی گوشی‌های هوشمند هم بسیار ساده است. شما در مرحله اول باید فایل نصبی (APK) آن را از گیت‌هاب دانلود و بر روی گوشی نصب کنید. در مرحله بعد، باید فایل دیتا (OBB) آن را (با نام main.1.com.winlator.obb) دانلود کرده و در مسیر storage/emulated/0/Android/obb/com.winlator ذخیره‌سازی کنید.

در صورتی که پوشه مربوط به این مسیر در گوشی شما وجود نداشت، می‌توانید آن را به صورت دستی ایجاد کنید. در مرحله آخر نیاز است که نرم‌افزار شبیه‌ساز را اجرا کرده و منتظر بمانید تا مراحل مختلف نصب آن به پایان برسد.

اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی میسر شد

به گفته محققان، بررسی بازی‌های مختلف نشان می‌دهد که این شبیه‌ساز اجرای بازی‌های کامپیوتر روی موبایل به توسعه درایور و بررسی بیشتر نیاز دارد، چرا که اغلب بازی‌ها حتی پیش از اجرا بر روی گوشی متوقف شده و اصطلاحاً کرش می‌دهند. بازی‌های اجرا شده نیز نیازمند تغییراتی در بخش گرافیک و رزولوشن هستند.

البته بررسی‌های بیشتر نشان داد که برخی عناوین دنیای گیم از جمله Deus Ex، Hitman 2 و Far Cry 2 بدون هیچ‌گونه مشکل بر روی گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شوند، هرچند که نرخ فریم ارائه شده به کاربر چندان چشمگیر نیست. به گفته یک کاربر در Reddit، وی توانسته در اغلب نقشه‌های بازی Trackmania Nations به طور متوسط نرخ فریم ۴۰ فریم بر ثانیه را دریافت کند.

در نهایت باید به یکی از محدودیت‌های آشکار اجرای بازی‌های کامپیوتر روی گوشی‌های هوشمند اشاره کرد، جایگزین شدن موس و کیبورد با صفحه تاچ گوشی‌ها. برای بازی‌هایی که با در نظر گرفتن تعداد زیاد دکمه‌های کیبورد و استفاده از موس توسعه یافته‌اند، قطعاً صفحه‌نمایش گوشی هوشمند با محدودیت‌های زیادی مواجه خواهد شد.

با تمام این تفاسیر، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اجرای بازی‌های کامپیوتر روی گوشی‌های موبایل (با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات) به واقعیت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره اجرای تمام بازی‌های کامپیوتری در گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید