0

اجاره سرور به شرط تملیک راهی مطمئن برای خرید سرور به صورت اقساطی

اجاره سرور به شرط تملیک راهی مطمئن برای خرید سرور به صورت اقساطی
بازدید 9


اجاره سرور به شرط تملیک چیست و چه مزایایی نسبت به خرید سرور اختصاصی و یا مجازی دارد؟ اگر قصد میزبانی سایت، فروشگاه اینترنتی، برنامه و اپلیکیشن تلفن همراه خود را به صورت آنلاین دارید دیر یا زود نیاز است که یک سرور اختصاصی و با سخت افزار قدرتمند برای مشتریان خود تهیه کنید چرا که استفاده از سرویس های اشتراکی و چند کاربره به مرور مشکلاتی نظیر کندی و قطعی در خدمات دهی را به وجود خواهد آورد.

اگر از همان ابتدای کار سرمایه خرید سرور اختصاصی را ندارید نکران نباشید ما در ادامه راهکاری را به شما معرفی خواهیم کرد تا با حداقل هزینه بتوانید صاحب سرور اختصاصی خود شوید و بتوانید خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان و کاربران خود ارائه دهید.

سرور اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد؟

سرور اختصاصی یا Dedicated Server یکی از بهترین و در عین حال گران ترین خدمات میزبانی تحت وب است که مدیران سایت ها با هزینه هایی بالایی به صورت ماهانه، چندماهه و سالیانه یک سخت افزار مشخص فیزیکی را اجاره می کنند. هر چند راهکارهای ارزان قیمت تری نظیر خرید سرور مجازی و در نهایت میزبانی اشتراکی و یا همان هاست هم برای میزبانی سایت ها و برنامه های تحت وب وجود دارد ولی در صورتی که واقعا به کسب و کار خود و رشد آن اهمیت می دهید باید به دنبال خرید سرور اختصاصی و ارائه خدمات بر روی آن باشید.

قصد خرید سرور اختصاصی دارید؟ حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که منظور از dedicated Server چیست و چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد؟  سرور اختصاصی ایران و یا خارج از کشور به یک کامپیوتر و رایانه قدرتمند با منابع بالا گفته می شود که امکان خرید و یا اجاره طی زمان خاصی را دارد. البته موردی که وجود دارد این است که در برخی شرکت هاست اختصاصی را با سرور اختصاصی مشابه تعریف می کنند در حالی که این دو خدمات به صورت کامل از هم متفاوت هستند و هر هاست اختصاصی بر روی یک سرور اختصاصی پیاده سازی نشده است.

سرور اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد؟

این کامپیوتر ها می توانند کاربرد های متعددی داشته باشند و در جهان امروزی هر سایت و یا برنامه ای که در طی روز با آن کار میکنیم بر روی یکی از این سرور های اختصاصی میزبانی می شوند. این سرورها، یکی از پرسرعت ترین سرورهایی هستند که شما می توانید از آن در داخل و یا خارج از کشور بهترین استفاده را داشته باشید.

با توجه به سخت افزار قدرتمند این سرور ها، امکان مجازی سازی آن ها به چندین واحد مستقل کوچک تر برای انجام کارهای مختلف و نصب سیستم عامل مختلف لینوکس، ویندوز و … هم وجود دارد که به این عملیات مجازی سازی گفته می شود و در نهایت چندین سرور مجازی میزبانی شده بر روی یک سرور اختصاصی به دست خواهد آمد.

تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی در چیست؟

بسته به بودجه اولیه و نیاز های شما امکان استفاده از چندین خدمات مختلف وجود دارد ولی از این بین ما به بیان و بررسی تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی می پردازیم که می تواند به شما در انتخاب سرور مناسب کمک کند. مهم ترین موارد تفاوت سرور اختصاصی و مجازی عبارتند از :

 

  • قیمت سرور اختصاصی تا چندین برابر بیشتر از سرور مجازی است.
  • سرور اختصاصی معمولا نسبت به سرور مجازی قدرت پردازشی، منابع و پهنای باند بیشتری دارد.
  • سرور اختصاصی امکان تقسیم به ماشین ‌های مجازی کوچکتر را دارد اما سرور مجازی این امکان را ندارد.
  • قدرت سخت افزاری سرورهای اختصاصی نسبت به سرور مجازی به مراتب بیشتر است.
  • مصرف منابع در سرور اختصاصی مشترک و به صورت اشتراکی با دیگر کاربران نیست اما در سرور مجازی برخی منابع به صورت مشترک استفاده می شوند.
  • امنیت اطلاعات در سرورهای اختصاصی به مراتب بیشتر از سرورهای مجازی است.
  • تمام نسخه های سیستم عامل را می توانیم روی سرور اختصاصی نصب کنیم اما در مورد سرور مجازی این گونه نیست.
  • امکان پرداخت قسطی هزینه سرور مجازی وجود ندارد
  • برای سایت های بزرگ و تعداد زیاد کاربر استفاده از vps مناسب نیست

قیمت خرید سرور اختصاصی چقدر است؟

اگر قصد خرید سرور اختصاصی را دارید باید توجه کنید که سرور اختصاصی هزینه بالایی دارد چرا که سرور اختصاصی همان‌طور که از نامش پیداست، برخلاف سرور اشتراکی، علاوه بر سخت‌افزار اختصاصی به دلیل اینکه در دیتاسنتر به‌صورت اختصاصی نگهداری و محافظت می‌شود، دارای امنیت بسیار بالا نیز می‌باشد. خرید سرور اختصاصی تنها مختص، وب‌سایت پربازدید نیست؛ و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با دسترسی بالا از آن استفاده کنند.

قیمت خرید سرور اختصاصی چقدر است؟

قیمت سرورهای اختصاصی، با توجه به نوسانات ارزی بازار داخلی، تنوع زیاد در قطعات سخت‌افزاری، تهیه لایسنس مورد نیاز برای کنترل پنل و تفاوت زیرساخت شرکت‌های هاستینگ داخلی و خارجی مشخص می‌شود و معمولا از چند ده میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان متنوع است. این سرور ها می توانند تا ۱۰۰ گیگابایت RAM و تا ۷۲ هسته CPU  داشته باشند.  با خرید سرور اختصاصی بر خلاف سرویس‌های اشتراکی، تمامی منابع سخت افزاری به‌طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و بدیهی ست که قیمت آن نیز متفاوت باشد.

اجاره سرور به شرط تملیک چیست؟

اجاره سرور به شرط تملیک یک نوع قرار داد است که بر اساس آن شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی تعهد میکند تا پس از مدت مشخص اجاره سرور و پرداخت منظم هزینه ها توسط کاربر، تملک سرور فیزیکی و سخت افزار تهیه شده در طول دوره توسط کاربر، به صورت عینا و دائمی به کاربر منتقل شود. بر اساس این قرارداد کاربر می تواند پس از اتمام قرار داد سرور را نزد شرکت توشن با هزینه پایینی در دیتاسنتر میزبانی کند ( کولوکیشن ) و یا اینکه سرور فیزیکی خود را تحویل گرفته و در دیتاسنتر دیگری میزبانی کند. هدف از ارائه خدمات اجاره سرور اختصاصی به شرط تملیک ایجاد بستری امن و مطمئن برای کاربران در تهیه سخت افزار مورد نیاز خود، در صورتی که در همان ابتدا سرمایه کافی را ندارند می باشد و مدت زمان قرار داد بسته به نوع سخت افزار مد نظر متفاوت و قابل انعطاف خواهد بود.

چرا اجاره سرور به شرط تملیک مناسب است؟

اگر چه ارائه خدمات میزبانی سرور اختصاصی ایران از خدمات متداول و پر سود شرکت های میزبان این سرور هاست ولی تعدادی از کاربران پرداخت هزینه های مداوم طی چندین سال فعالیت خود را نمی پسندند و به دنبال مالکیت سرور و کاهش هزینه های مربوط به اجاره و میزبانی سرور فیزیکی خود هستند. در حال حاضر با افرایش قیمت دلار در سال های اخیر، هزینه های مورد نیاز برای خرید سخت افزار افزایش زیادی داشته است که بر این اساس اکثر شرکت هایی که قصد گسترش کار و خرید و یا ارتقا سخت افزار های مورد نیاز خود را داشتند با مشکلات مالی رو به رو شده اند.

اجاره سرور به شرط تملیک از کجا؟

جهت حل این مشکل شرکت توشن بر آن آمده است که امکان تملیک کامل سرور های فیزیکی را برای کاربران دائمی و خوش حساب خود مهیا کند. کاربران می توانند سخت افزار مد نظر خود را بعد از تعدادی ماه پرداخت به صورت کامل و بدون محدودیت مالک شوند و در صورت نیاز به دیتاسنتر دیگری منتقل نمایند. برای اطلاعات بیشتر با شماره هوشمند ۹۱۰۰۶۹۹۶ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید…

https://toshan.net/dedicated-server/lease-server-ownership

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید