0

اتفاقی جدید در بازار؛ واردات محصولات کولرمستر در دستان الماس رایان ایرانیان!

اتفاقی جدید در بازار؛ واردات محصولات کولرمستر در دستان الماس رایان ایرانیان!
بازدید 28

[ad_1]

شرکت الماس رایان ایرانیان با برگذاری یک نشست خبری به صورت رسمی اعلام کرد که طیف کامل محصولات برند کولرمستر (Cooler Master) را به صورت رسمی وارد بازار ایران کرده است، با گزارش این نشست همراه ما باشید.

همه‌چیز قرار بود ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تهران آغاز شود، آن‌هم کجا؟ در دفترِ میزبان جدید کولر‌مستر، یعنی الماس رایان ایرانیان، به رسم همیشه، در برگذاری‌ نشست‌های داخلی، گردهم‌آیی با حدود یک ساعت تأخیر رسماً در ساعت ۷:۳۰ شب آغاز شد. آن‌هم نه به دلیل بی‌مبالاتی میزبان، بلکه هم‌صنفی‌های رسانه‌ای خودشان را دیرتر به نشست رساندند.

می‌دانید، شاید عجیب به‌نظر برسد، ولی تا موقعی که نشست خالی از آدمیزاد بود، حسابی داشتم کیف می‌کردم اما به محض این‌که آدم‌های جوراجور از راه رسیدند، قالب تهی کردم، آن هم نه از سر ترس و وجودِ اجتماعات بالای یک نفر، بلکه‌ درون‌گراییِ مفرطم باعث غلیانم شد، به قول مشهدی‌ها درونم داشت مُغُلید!

نم‌نمک آدم‌ها از راه رسیدند، از مهرداد عیسی‌لوی زومیت بگیرید تا اهورا نیازیِ یوتوب‌باز و دیگرانی‌که در این وادی، مویی سپید کرده بودند. پیش از آمدن دوستان، دور و اطراف را با دیدنِ محصولات جدید کولرمستر سر کردم‌، با چندتا عکسی هم که چکاندم‌ــ‌ و از قضا هیچ‌کدام هم در نیامد‌ ــ‌سرم هم گرم شد؛ چه از این بهتر؟

کدام محصولات کولرمستر قرار است وارد بازار ایران شود؟

در جریان نشست خبری‌، طیف وسیعی از مدیران بازاریابی و مدیرعامل و بخش فناوری الماس رایان ایرانیان و متصدی امور ایرانِ کولرمستر و روابط عمومی و بچه‌های گروه فنی در پشت صحنه، جملگی داشتند درباره‌ی اهداف شرکت‌ خبرنگاران را اقناع می‌کردند، و با خرسندی تمام، از کنارزدن محدودیت‌های تحریمی می‌گفتند و محصولاتی که قرار است بدون هیچ محدودیتی وارد بازار ایران شود؛ البته بازاری که فقط مناسب یک‌درصدی‌های ایران است!

در نشست خبری طیف گوناگونی از محصولات کولرمستر که در بازارجهانی هم ارائه می‌شود، به نمایش درآمد از  تجهیزات خاص مانند ایستگاه کاری ارب اکس (ORB X) گرفته تا صندلی ویژه بازی‌های مسابقه‌ای دی‌وای‌ان اکس (Dyn X)، صندلی گیمینگ با فیدبک لرزشی  موشن 1 (Motion 1)، انواع خنک‌کننده‌ها با ابعاد گوناگون مانند مسترلیکوئید ام‌ال360 ساب-زیرو (MasterLiquid ML360 SUB-ZERO)، کیس ویژه کیوب 500 (QUBE 500)، فن با گارانتی مادام‌العمر موبیوس او‌سی 120 (Mobius OC 120) و کامپیوتر AiO پیشرفته اسمیکر اکس ادونسد سیستمز (Sneaker X Advanced Systems) و …

آن‌چه گذشت در جلسه‌ی پرسش و پاسخ

نوبتی هم باشد نوبت پرسش و پاسخ خبرنگاران است. اگر حافظه‌ام قد دهد، خبرنگار محترم پیوست بودند که از مدیر محترم عامل پرسیدند که آیا «شرکت الماس رایان ایرانیان» در صدد انحصارگرایی محصولات کولرمستر در بازار ایران است؟ پاسخ خلاصه‌ی مدیرعامل و نقل به مضمون در یک خط این است که خیر! ما در صدد انحصار نیستیم!. خبرنگار ماجرای ما، مصرانه ادامه دادند، از آن‌جایی که آواژنگ دیگر گارانتی محصولات کولرمستر را پشتیبانی نمی‌کند (محصولات جدید عرضه‌شده)، ظن این می‌رود که الماس رایان ایرانیان بناست که مترصد انحصارطلبی باشد اما مدیرعامل و متصدی امور کولرمستر در ایران همگی چنین قصدی را تکذیب کردند و گفتند به دنبال یک رقابت سالم و کار با کیفیت جهانی هستند.

محصولات کولرمستر

آن‌چه که مجله خبری آی تی و دیجیتال از نمایندگان دو شرکت پرسید

خبرنگار مجله خبری آی تی و دیجیتال، که از قضا این‌جانب باشم، پرسیدم که کولرمستر هیچ محدودیتی برای ارائه محصولات به ایران در نظر نگرفته است؟ این جواب هم از سوی مدیرعامل، همانطور‌ که احتمالاً حدس می‌زدید، منفی بود. یعنی هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته هنوز هم به این ماجرا مشکوکم، به هر حال کولرمستر در بازار ایالات متحده هم کار می‌کند، و غلط نکنم فروش محصولات فناوری به ایران بسیار محدود باشد، بنابراین، شرکتی که دارد در بازار آمریکا فعالیت می‌کند و تحت نظر خزانه‌داری آمریکا است، دست از پا نمی‌تواند خطا کند، از همین‌روی، چه بسا که آن‌قدر ها هم که می‌گویند همه‌چیز شسته‌رفته نباشد!

پرسش دیگری هم که برایم پیش آمده بود و از مدیرعامل پرسیدم این بود که دولت ایران ارز خاصی برای واردات شما اختصاص داده است؟ و ایشان باز هم فرمودند که خیر و همان ارز نیمایی برای این شرکت هم به سیاق دیگر شرکت‌ها اختصاص داده شده است!

قبول! اما اِن‌قُلتی وجود دارد؛ زمانی‌که بازارِ هدفِ یک شرکت، صرفاً یک درصد جامعه باشد، چه بودجه یا پشت‌گرمی یا حاشیه‌یِ سودی وجود دارد که بخواهیم صرف اقتصادی در نظر بگیریم، آن هم در این وضعیت اسفناک مملکت که هشت‌مان گروِ نه‌مان است؟ البته ذکر این نکته ضروری است که محصولات کولرمستر قرار نیست فقط صندلی‌های پر زرق و برق گیمینگ و یا گجت‌های اَبَرگرانی باشند که اکثریت ایرانیان از عهده‌ی خریدش بر نمی‌آیند، بلکه ما خنک‌کننده‌های 400 – 500 هزارتومانی هم در فهرست محصولات ایشان مشاهده می‌کنیم که به‌طور سنتی جزو محصولات خوب این شرکت‌اند؛ اما اجازه بدهید که کمی رک باشم، تمام و هم غم تبلیغات روی محصولات گران‌قیمت و خاص بود!

و اما حرف آخر، با بررسی‌های انجام گرفته در کولرمستر، ما مشاهده کردیم، شرکتی در ایران که نامش ذکر نشده، با عنوان پخش‌کننده انحصاری منطقه‌ای یا Regional Sole Distributor تعریف شده است.

جمع‌بندی

در مجموع، واردات محصولات کولرمستر به دست شرکت الماس رایان ایرانیان می‌تواند امید تازه‌ای باشد از حضور شرکت‌های بزرگ تکنولوژی. اگر حضور، حضوری رسمی باشدْ آن‌چنان که این شرکت ادعایش را داشت، اتفاق مبارکی است که باید آن را گرامی داشت. از همین‌روی، این رویداد را به فال نیک می‌گیریم و امید داریم که این حضور رسمی، بتواند واسطه‌ها را از میان بر دارد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید